همکاری معارضان محلی موجب تسریع در روند اجرای راه‌آهن خرم‌آباد می‌شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: عوامل اجرایی پروژه راه‌آهن دورود–خرم‌آباد خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های مسئول و مردم برای حل مشکل معارضان ملکی و تسریع در صدور مجوزهای مربوط برای تملک اراضی هستند.

به گزارش قاب خبر: مهدی مجیدی در بازدید از پروژه راه‌آهن دورود–خرم‌آباد با اشاره به اهمیت این پروژه اظهار داشت: راه‌آهن دورود–خرم‌آباد که از شهرستان دورود آغاز و به شهرستان خرم‌آباد ختم می‌شود، بخشی از کریدور ریلی شمال–جنوب کشور است و در حوزه جابجایی مسافر و کالا نقشی راهبردی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این خط ریلی به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجرا است و با بهره‌برداری از آن، مرکز استان لرستان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود همچنین استان‌های همدان و خوزستان نیز از طریق این مسیر، ارتباط ریلی مستقیمی با لرستان خواهند داشت. این پروژه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین طرح‌های راه‌آهن کشور، شامل هفت ایستگاه است که ۲ ایستگاه آن تشکیلاتی و سایر ایستگاه‌ها در رده درجه ۲ و سه طراحی شده‌اند.

معاون استاندار با بیان اینکه مسیر برای سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده و عملیات اجرایی آن با شتاب قابل توجهی در حال پیشرفت است ادامه داد: مسیر یادشده دارای ۱۷ دستگاه تونل به مجموع طول ۳۳ هزار متر و ۲۴۴ پل کوچک با دهانه کمتر از هشت متر است که نشان‌دهنده شرایط دشوار اجرایی، به‌ویژه به دلیل کوهستانی بودن منطقه می‌باشد.

وی افزود: همچنین در این پروژه ۲۰ پل خاص به طول ۲هزار و ۸۳۰ متر طراحی شده و حجم عملیات بتن‌ریزی آن تاکنون به ۳۸۲ هزار مترمکعب رسیده، ۱۲.۴۱ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۹.۸ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده یا در دست اجراست.

وی بر اساس گزارش‌های میدانی، پیشرفت فیزیکی بخش زیرسازی این پروژه تاکنون ۵۶ درصد برآورد شده است که به‌دلیل وجود حجم بالای تونل و پل، و واقع شدن پروژه در مناطق کوهستانی، عملیات اجرایی از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار است.