اجرای آئین نامه نحوه محاسبه تعرفه برق از بهمن ماه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: آئین‌نامه نحوه محاسبه تعرفه برق از بهمن ۱۴۰۰ اجرا می‌شود. بنابراین دولت نیاز نمی‌بیند که به افراد پرمصرف یارانه برق پرداخت کند و هزینه‌های مصرف برق آنها بر اساس تعرفه آزاد و قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: فریدون خودنیا تصریح کرد: قیمت تعرفه برق تغییری نخواهد داشت و فقط نحوه محاسبه پلکانی مصرف مشترکان تغییر کرده است و با اجرای این آئین‌نامه هزینه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند هیچ‌تغییری نخواهد داشت و فقط در صورت استفاده بیش از الگوی مصرف به صورت پلکانی میزان بهای برق آن‌ها تغییر و افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در فصول سرد سال الگوی مصرف مشترکان بدون تغییر ۲۰۰ کیلووات خواهد بود و ۸۵ درصد از مشترکان استان لرستان الگوی مصرف را رعایت می کنند لذا میزان هزینه این مشترکان تغییری نخواهد داشت.

خونیا اظهار کرد: اما ۱۵ درصد از جمعیت استان که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، مصرف تعرفه‌ برق این مشترکان تا ۲ برابر و یا بالاتر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از برق مصرفی کشور با منابع طبیعی تولید می‌شود، عدم استفاده صحیح از برق، علاوه بر اتلاف منابع کشور بر آلودگی زیست محیطی نیز مؤثر است.