افزایش ۳۹ درصدی عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ ها و دهیاری‌ های لرستان

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۶ ماهه نخست امسال افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

به گزارش قاب خبر: حجت اله صالحی اظهار کرد: مالیات ارزش افزوده به صورت استانی وصول و به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری تقسیم می‌ شود.

وی افزود: این عوارض در ۶ ماهه نخست سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال بوده در حالی که در نیمه نخست امسال به یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته که بر اساس سرانه جمعیتی میان شهرستان‌ های استان تقسیم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان عنوان کرد: علت این افزایش اجرای طرح جامع مالیاتی، قانون پایانه‌ های فروشگاهی و افزایش نرخ عوارض ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد و شناسایی ظرفیت‌ها و مبارزه با فرار مالیاتی بوده است.

صالحی در خصوص چگونگی واریز این مبلغ به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری به حساب متمرکز وجوه وزارت کشور و حساب متمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان ذی‌ربط نزد خزانه‌داری کل کشور برای توزیع بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

صالحی تصریح کرد:۹۰‌درصد از عوارض و جریمه ‌های مربوط به ماده‌ هفت و بندهای ب و پ ماده‌ ۲۶ این قانون پس از واریز به حساب متمرکز وجوه اداره مالیاتی استان بر اساس شاخص جمعیت، میان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره امور عشایر هر شهرستان (سهم مناطق عشایری) و فرمانداری‌های همان استان (سهم روستاهای فاقد دهیاری) توزیع می‌ شود.

وی عنوان کرد: ۱۰‌ درصد بقیه نیز به حساب متمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌ شود تا بر اساس شاخص‌ های توسعه‌ نیافتگی بین شهرداری‌ ها، دهیاری‌ ها، اداره امور عشایر شهرستان و روستاهای فاقد دهیاری توزیع شود.