۶۷۰ کلاس درس در لرستان حال احداث

قاب خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در این استان در حال احداث است.

به گزارش قاب خبر: یونس بهاروند ایرانیا تصریح کرد: در لرستان براساس شناسنامه مدارس ۵۰ درصد مدارس استان مستحکم ، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی افزود: یکی از چالش های این استان در حوزه مدارس انباشت فضاهای تخریبی و نیازمند بازسازی است که این مدارس یکی از مشکلات پیش روی فضای تعلیم و تربیت لرستان به شمار می رود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تاکید کرد: اکنون ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در حال احداث هستند و تلاش می شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح ها تکمیل و بهره برداری شوند.

بهاروند ایرانیا با اشاره به برکات طرح شهید ” پناهی” در لرستان عنوان کرد: این طرح در مناطق محروم و روستایی استان اجرا می شود که جایگزین مدارس کانکسی می شوند و لرستان با ۱۶۸ طرح شهید “پناهی” دومین استان در راستای اجرای این طرح است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: از مجموع این طرح ها ۱۰۱ طرح در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان غیر از دیگر طرح های عادی بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: ۲۴۴ کلاس درس نیز در قالب ۷۶ طرح نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

بهاروند ایرانیا گفت: برای احداث سالن های چندمنظوره نیز این استان نیازمند توجه ویژه است و ۳۰۰ مدرسه استان نیازمند تخریب و بهسازی سرویس های بهداشتی هستند.