۲۸ میلیون متر مکعب آب از چاه های غیرمجاز در لرستان استحصال می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: حدود ۲۸ میلیون متر مکعب آب سالانه از صدها حلقه چاه غیرمجاز در استان استحصال می شود.

به گزارش قاب خبر: داریوش حسن نژاد افزود: تعداد چاه های مجاز دارای پروانه بهره برداری در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استان هفت هزار و ۵۷۳ حلقه می باشد و حجم برداشت سالانه آن بیش از ۷۷۲ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق چاه های مجاز و غیر مجاز در لرستان برداشت می شود؛ افزود: طبق بررسی های انجام شده یک هزار و ۵۸۳ حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که باید برای انسداد آنها اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: سال جاری، انسداد ۷۲۲ حلقه چاه غیرمجاز هدفگذاری شده است که با توجه به امکانات و اعتبارات موجود، این عملیات در دستور کار قرار دارد.

حسن نژاد تاکید کرد: مدیریت برداشت آب از طریق چاه های مجاز نیز از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای لرستان است که در سال های اخیر با نصب کنتور هوشمند روی این چاه ها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که حجم برداشت آنها بیش از پنج میلیون مترمکعب آب بود و در این رابطه ۱۲ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه برای حفاظت از منابع آب زیر زمینی و سطحی استان، ۱۸ تیم گشت و بازرسی فعال شده است؛ تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی، مشارکت حداکثری مردم در مدیریت و مصرف بهینه آب می تواند نقش موثری در صیانت از این منابع ارزشمند داشته باشد.