کوهدشت رکوردار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان/ پیش بینی خرید ۵۱۰ هزار تن گندم

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در جلسه شورای هماهنگی معاونین و مدیران ستادی و ادارات تابعه، گفت: از ابتدای شروع خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون، 496 هزار تن گندم خریداری شده است.

به گزارش قاب خبر: حجت اله بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان خرید گندم تا اوایل مهرماه ادامه دارد لذا پیش بینی بر این است ۵۱۰ هزار تن گندم در سطح استان خریداری شود.

وی افزود: از این میزان، ۸۱ هزار تن گندم در کوهدشت، ۷۱ هزار تن در خرم آباد و ۶۷ هزار تن در شهرستان ازنا ،۶۱ هزار تن در شهرستان دلفان و  ۴۸ هزار تن گندم در شهرسان الیگودرز خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: بیشترین درصد رشد برداشت و خرید گندم را در رومشکان داشته ایم. به گونه ای که در سال قبل ۳۹۰ تن گندم در رومشکان خریداری شده است و امسال میزان خرید به ۷ هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: این میزان ، حاکی از رشد ۱۸۵۲ درصدی خرید گندم در رومشکان است.

بیرانوند با اشاره به میزان پرداخت مطالبات، تصریح کرد: میزان خرید کندم بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است که از این رقم، بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر را باید پرداخت کنیم.

وی اظهار کرد: قطعا این میزان پرداخت مطالبات، تاثیر بسزایی در معیشت و اقتصاد کشاورزان خواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان به خرید دانه های روغنی نیز اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۷۴۴ تن کلزا و گلرنگ در سطح استان خریداری شده است ، همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ تن نیز کاملینا از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: در بحث خرید دانه های روغنی؛ شهرستان الشتر با ۲ هزار تن کلزا، بروجرد با ۳۴۷ تن و خرم آباد با ۳۴۵ تن در رده های اول تا سوم میزان خرید قرار دارند.

بیرانوند عنوان کرد: از تمامی کشاورزان به عنوان جهادگران اقتصادی که کمک کردند تا در بحث گندم به مرز خودکفایی برسیم، تشکر می کنم و تلاش و مشاوره و توصیه های همکاران در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی نیز قابل تقدیر است.