کنترل سیل در ازنا به واسطه سد کمندان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: وجود سد کمندان در این شهرستان سیلاب اخیر در منطقه را کنترل کرد تا در پایین دست سد هیچگونه خسارتی نداشته باشیم.

به گزارش قاب خبر: داریوش حسن نژاد بیان کرد: بدلیل بارش یکشنبه شب در بالا دست سد کمندان دهانه آبگیر آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز بسته شد و خساراتی به تصفیه خانه های الیگودرز و ازنا و مزرعه پرورش ماهی وارد شد ولی خوشبختانه در پایین دست سد هیچگونه خسارتی نداشتیم.

وی ادامه داد: سیلاب با دبی حدود ۴۰ تا ۵۰ متر مکعب در ثانیه با توجه به شیب منطقه و سرعت بالا ، حجم رسوبات زیادی را با خود حمل کرده بود و با قطع شدن درختان دریچه های آبگیر تصفیه خانه های الیگودرز و ازنا بسته شده بودند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: حجم آب سیلاب در پشت سد کمندان متوقف و کنترل شده و تجهیزات و امکانات پیمانکار را به منطقه اعزام و مشغول بازگشایی دریچه های آبگیر هستند.

وی گفت: به دلیل بالا بودن حجم رسوبات رودخانه و کدورت آب، در حال حاضر امکان انتقال آب به داخل شبکه آب شرب ازنا و الیگودرز وجود نداشته و به محض کاهش کدورت، دریچه ها باز و آب به تصفیه خانه فرستاده خواهد شد.

حسن نژاد عنوان کرد: متاسفانه بر اثر سیلاب ایستگاه  هیدرومتری شرکت هم دچار آسیب و خسارت شده و کار بازسازی و لایروبی رودخانه در دستور کار قرار دارد.