کاهش بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعبی هدر رفت گاز در لرستان

مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: حجم هدر رفت گاز طبیعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل ۴.۳ درصد معادل ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

به گزارش قاب خبر: کرم گودرزی تصریح کرد: در تداوم برنامه و اقدامات مربوط به جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در تاسیسات و تجهیزات گازرسانی، مبتنی بر اهداف مصوب سالانه و با توجه به اقدامات صورت گرفته میزان گاز هدر رفت در سال ۱۴۰۰ به ۵۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به میزان هدر رفت گاز در سال ۱۳۹۹ که حدود ۶.۳ درصد بود در سال ۱۴۰۰  با کاهش ۴.۳ درصدی به ۲ درصد رسیده است 

گودرزی افزود: با توجه به اینکه جلوگیری از هدر رفت گاز به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دارد افزود ، با برنامه ریزی دقیق ، کالیبراسیون بموقع تجهیزات ، جمع آوری انشعابات غیر مجاز ، رفع نشتی شبکه ، ایستگاهها و  تجهیزات اندازه گیری ، استفاده از کنتورهای آلتراسونیک به عنوان کنتورهای ثانویه  و کنتورهای دیافراگمی ارتقا یافته و پایش مستمر مصارف خانگی به این مهم دست یافتیم و تلاش در راستای به حداقل رساندن هدر رفت گاز و استمرار وضعیت موجود بطور جدی در دستور کار میباشد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد: همه ما وظیفه داریم که از این سرمایه ارزشمند ملی که میراث گذشتگان و سرمایه نسلهای آینده است ، با استفاده بهینه و بهره ور به نحو احسن محافظت نماییم .