پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه آبرسانی به ۱۲۵ روستای لرستان

قاب خبر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای محروم استان لرستان گفت: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند و پیش بینی می شود که تا پایان دولت سیزدهم به ۱۲۵ روستای استان لرستان آبرسانی شود.

اکبریان اضافه کرد: در حال حاضر عملیات آبرسانی به  ۲۴ روستا ی شناسایی شده انجام شده و به زودی به بهره برداری و افتتاح خواهد شد.همچنین پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری در حدود ۷۰ درصد پروژه به مرحله بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از مشارکت خیرین آبرسانی خبر داد و گفت:در ایران آب علاوه براین که امری حیاتی است مقدس و ارزشمند شمرده می شود بر همین اساس خیرین در این زمینه ورود داشته و با مشارکت آنها پروژه ها و طرح خای آبرسانی به روستاها به خوبی پیش می رود.

وی گفت: در این راستا در روستاهای شهرستان بروجرد، دلفان، کوهدشت، پلدختر، الیگودرز و شول آباد از ظرفیت حمایت خیرین آبرسان تاکنون از ۱۶ روستا محرومیت زدایی شده است.

اکبریان تصریح کرد:  به دنبال طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان لرستان حفر ۱۰ حلقه چاه آب،اجرای ۳۴۳ کیلومتر خط انتقال آب، اجرای ۱۹۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب،احداث ۶۲ باب مخزن آب با ظرفیت ۱۷۱۷۰ مترمکعب و احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ در برنامه کاری شرکت آب و فاضلاب استان لرستان می باشد.