ویزیت بیش از ۱۱۵ هزار بیمار در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی استان

قاب خبر: با ویزیت ۱۱۵ هزار و ۷۳۲ بیمار مراجعه کننده به ۱۷ بیمارستان دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان طی دو هفته ( از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ ) گام های موثری در خصوص تعداد مراجعین اورژانس ، بستری ، تعداد اعمال جراحی ، جراحی الکتیو و سایر خدمات پاراکلینیکی در حوزه سلامت استان در ایام تعطیلات نوروزی برداشته شد .

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: بهرام دلفان بیان کرد : طی این مدت ۱۱۱ هزار و ۸۸۷ ویزیت توسط پزشک عمومی و سه هزار و ۸۴۵ مورد نیز ویزیت توسط پزشک متخصص صورت گرفته است که در مجموع ۱۱۵ هزار و ۷۳۲ ویزیت در ایام تعطیلات نوروزی در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی در سطح استان انجام گرفته است .

وی در خصوص تعداد مراجعین اورژانسی ، افزود : تعداد مراجعین بستری هفت هزار و ۹۵۷ مورد ، تعداد کل مراجعین سرپایی اورژانس هم ۵۷ هزار و ۷۱۶ مورد و کل مراجعین اورژانس نیز ۶۵ هزار و ۶۷۳ مورد است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت : در این مدت ، ۶۲۳ مورد اعمال جراحی الکتیو و یک هزار و ۱۴۹ مورد اعمال جراحی اورژانس و در مجموع یک هزار و ۷۷۲ مورد اعمال جراحی در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی صورت گرفته است که با توجه به ایام تعطیلات نوروزی ، در نوع خود بی نظیر بوده است .

دلفان با اشاره به تعداد مراجعین اورژانس به سه بیمارستان شهدای عشایر ، شهید رحیمی و شهید آیت اله مدنی خرم آباد به عنوان سه مرکز آموزشی و درمانی مرکز استان، تصریح کرد : در بیمارستان شهدای عشایر ، تعداد ۲ هزار و ۵۶۶ نفر بستری و ۴ هزار و ۶۶۹ بیمار بصورت سرپایی که در مجموع ۷ هزار و ۲۳۵ بیمار بوده است.

وی گفت: در بیمارستان شهید رحیمی ۷۰۳ نفر بستری و ۳ هزار و ۹۲۹ بیمار بصورت سرپایی که در مجموع ۴ هزار و ۶۲۹ بیمار بوده است.

دلفان عنوان کرد: در بیمارستان شهید مدنی هم ، ۲۲۲ بیمار بستری و ۱۲۷۲ بیمار بصورت سرپایی که در مجموع یک هزار و ۴۹۴  مورد می باشند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: طی این مدت  تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۱ بیمار اورژانسی به این سه بیمارستان مراجعه کرده که تعدادی از آنان بستری و بیشترشان نیز بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند .