واکاوی شناخت آسیب های اجتماعی از زوایای مختلف برای حل مشکلات

قاب خبر: معاون دادستان کل کشور در چهل و دومین همایش علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی بهزیستی سراسر کشور با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی، گفت: آسیب اجتماعی یک پدیده با واقعیت اجتماعی است همانطور که جرم یک پدیده با واقعیت اجتماعی است و هیچ جامعه ای خالی از آسیب اجتماعی نیست.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: غلامعباس ترکی بیان کرد:  معاون دادستان کل کشور ، در خصوص هدف گذاری در زمینه آسیب های اجتماعی، افزود: هدفگذاری ما باید شناسایی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه در مواجهه با آسیب های اجتماعی باید نگاه جامع داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به مکاتب جدید جرم شناسی و تجاربی که جوامع داشتند، صرفا نگاه سرکوب گر مجازات گرایانه برای کنترل جرم کافی نیست و زمانی می توانیم در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی موفق باشیم که از آحاد مختلف جامعه همچون مردم و نخبگان دانشگاه‌ها بهره ببریم‌.

ترکی تمرکز روی عوامل اصلی و ریشه یابی را از موارد مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: سازمان‌های حمایتی و مراکزی که جامعه هدف مشترک دارند باید تعامل صحیح و انسجام در کار داشته باشند تا اثربخشی کار بالاتر رود.

وی به ارزشمند بودن کار در بهزیستی و رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: فرصت خدمت به جامعه هدف بهزیستی برای شما فراهم شده و وظیفه انسانی داریم نسبت به آسیب دیدگان اجتماعی همه توان خود را صرف کنیم.