همکاری دوجانبه دانشگاه لرستان و باشگاه خیبر برای ساخت آکادمی ورزشی

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: آکادمی فوتبال و ایجاد پژوهشکده‌های ورزشی توسط دانشگاه لرستان و با مشارکت باشگاه خیبر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش قاب خبر: علی نظری تصریح کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه ورزش به‌ویژه در صنعت فوتبال از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود و تقویت ورزش مبتنی بر دانش و استفاده هرچه بیشتر از اعضای هیئت علمی متخصص ورزش، مورد تأکید قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه لرستان اظهار کرد: فوتبال را نباید فقط یک صنعت دید؛ بلکه فوتبال یکی از مؤلفه‌های فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز هم محسوب می‌شود؛ این مؤلفه می‌تواند در بعد اجتماعی باعث تقویت همبستگی در جامعه شود.

نظری بیان کرد: فوتبال علاوه بر اینکه صنعت است به نوعی، قدرت نرم هم محسوب می‌شود و ما می‌بینیم که فوتبال می‌تواند در بخش فرهنگ، الگوهای فرهنگی و اجتماعی برای جامعه ایجاد کند.

وی گفت: رویکرد دانشگاه لرستان نیز در مسیر حل‌المسائلی است و در این راستا، دانشگاه تلاش می‌کند با همکاری و مشارکت باشگاه خیبر، پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ورزشی شکل بگیرند و تقویت شوند.

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان گفت:ورزش به‌ویژه ورزش فوتبال در دنیای امروز یک صنعت است و ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت ورزش باید گسترش یابد».

سیدحسام‌الدین حجازی افزود: باشگاه خیبر یکی از ظرفیت‌های مهم ورزشی و فرهنگی استان لرستان و تلاش ما به عنوان مجموعه دانشگاه لرستان این است که ورزش را هرچه بیشتر و بهتر به‌صورت روش‌مند و علمی، توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: باشگاه خیبر و دانشگاه لرستان، هرکدام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف ورزشی و علمی را دارند و ما باید کوشش کنیم با تقویت همکاری‌های دوجانبه، یک مجموعه‌ علمی، ورزشی تشکیل بدهیم».

سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان تصریح کرد:براساس توافقات به عمل آمده، باشگاه خیبر در ساخت آکادمی ورزشی دانشگاه لرستان مشارکت فعال خواهد داشت که یک زیرساخت ورزشی برای استان لرستان خواهد بود.

قائم مقام و مدیرعامل باشگاه خیبر گفت:ورزش باید با نگاه آکادمیک دنبال شود و تقویت همکاری‌های دوجانبه باشگاه خیبر با دانشگاه لرستان در این راستاست.

حسین اسدی‌پور ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله ظرفیت ورزش است و تلاش ما این است که زیرساخت‌های علمی و آکادمیک ورزش استان، توسعه یابند.

وی تصریح کرد:تلاش باشگاه خیبر با همکاری دانشگاه لرستان این است که باتوجه به کمبود اعتبارات دولتی، به دانشگاه لرستان با انگیزه‌ی خیرخواهانه و نیکوکارانه کمک شود تا بتوانیم مکان‌های ورزشی و زیرساخت‌های ورزشی این دانشگاه را ارتقاء داده و گسترش بدهیم.

مدیرعامل باشگاه خیبر، تشریح کرد:اعضای هیئت علمی متخصص ورزش و دانشجویان رشته‌های تربیت‌بدنی از جمله ظرفیت‌های آکادمیک استان لرستان هستند که بایستی از این ظرفیت‌ها با تقویت همکاری‌های دوجانبه، به بهترین شکل ممکن استفاده شود.