نیمی از مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات مشمول حداقل مکالمه
در مجموع ۵۰ درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند
زارعیان گفت: ناگفته نماند که در حال حاضر ۳۵ درصد مشترکان بالاتراز این مبلغ مکالمه دارند در نتیجه هیچ افزایش تعرفه ای برای ایشان صورت نگرفته است .همچنین ۴ میلیون مشترک روستایی داریم که برای آنان نیزافزایش تعرفه ای وجود ندارد.
وی در ادامه افزود : بر این اساس می توان گفت در مجموع ۵۰ درصد مشترکان شامل حداقل مکالمه می شوند و از طرفی شرکت مخابرات موظف است برای نگهداری هر خط ۲۵ هزار تومان هزینه کند .
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران ، با اشاره به هزینه ۱۵ برابری تلفن همراه در مقایسه تلفن ثابت گفت : هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه ۶۲ تومان است در حالیکه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت ۴۵ ریال است .
وی ادامه داد: داستان این تعرفه به سال ۱۳۸۲ بر می گردد و شورای اقتصاد وقت تعرفه مخابرات را هر پالس ۴۴ ریال در نظر گرفته بود و ۱۰۰ پالس مکالمه. از سال ۸۲ تا ۱۴۰۱ در تعرفه اتفاقی خاصی رخ نداد. در این سال ها به نحوی این تعرفه پایین آمد که سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اعلام کردیم که حاضریم تعرفه های سال ۸۲ را اجرا کنیم. که نهایتا در سال ۱۴۰۰ مخابرات به شورای رقابت پیشنهاد داد که با توجه به افزایش هزینه نگهداری تلفن ثابت یک عدد ثابت برای مشترکان، تعیین و در قبال آن برای هر مشترک بر اساس منطقه جغرافیایی مکالمه رایگان داده شود .
زارعیان در تشریح این موضوع تصریح کرد : اینکه می گویند خدمات مخابرات انحصاری است یک جمله کلیدی انحرافی است چرا پرسیده نمی شود که شرکت هایی ( ۱۷ شرکت ) که در فاصله زمانی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ مجوزواگذاری تلفن ثابت گرفتند هیچ یک در زمینه خدمات تلفن ثابت فعالیت نداشتند؟ طبیعی ست زیرا هزینه مکالمه هر دقیقه ۴۵ ریال بوده است و صرفه اقتصادی برای آنان نداشته است . هریک از این شرکت ها اگر بخواهند در این زمینه فعالیتی داشته باشند شرکت مخابرات ایران آمادگی همکاری با آنان را دارد .
وی در این رابطه افزود: سیاست گذاری نادرست از سال های گذشته در زمینه توسعه تلفن ثابت موجب شد تا هیچ شرکتی انگیزه ای برای توسعه در این بخش نداشته و تنها شرکت مخابرات ایران در کل کشور توسعه این بخش ر انجام می دهد و در عین حال یک دهم هزینه آن را از مشترک دریافت می کند .
زارعیان در زمینه وظایف شرکت مخابرات از محل درآمد حاصله از تغییرتعرفه تلفن ثابت گفت : در مصوبه ای که دولت برای افزایش تعرفه داده مخابرات را مکلف کرده است تا پایان این دولت یک و نیم میلیون FTTH توسعه دهد که هزینه این توسعه فیبرنوری معادل درآمدی است که از این محل دریافت می کند و همچنین باید شبکه انتقال ۱۲ استان را توسعه دهد به نحویی که بتواند امکانات لازم را در اختیار شرکت های خصوصی قراردهد . طبق بر آوردهای صورت گرفته این افزایش تعرفه حتی به میزان دو تکلیف قانونی تعیین شده برای مخابرات نیست . اما مخابرات الحاقیه را پذیرفته و کار را شروع کرده است .
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رشد فناوری ها هنوز در برخی از مناطق واگذاری تلفن ثابت با تاخیر صورت می گیرد اظهار داشت : سیاست های عدم افزایش تعرفه سال های متمادی و کندی توسعه موجب این امر شده است، در حال حاضر صف انتظار جدی نیست و با توجه به مناطق مختلف زمانهای متفاوتی وجود دارد با توجه به مصوبه رگولاتوری هیچ مشترکی بیش از یک ماه نمی تواند در انتظار باشد.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد از مناطق در کشور ( شهری و روستایی ) زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد اظهار داشت : کشور ما از جمله کشورهایی است که مردم به حداقل ارتباط دسترسی مناسبی دارند .
امیدواریم با سیاست های جدید که در بحث فیبر نوری بوجود آمده و مخابرات نیز همکاری خودرا در این زمینه آغاز کرده است و در بیشتر مناطق بتواند فیبر واگذار کند تا از این طریق اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت برای مشترکان به آسانی فراهم شود .
وی در زمینه مزاحمت های تلفنی نیز اظهار داشت : قانون مزاحمت ها ی تلفنی برخورد ، قطع یک هفته ای و سه ماهه خط است . تمام دستگاه های خدماتی و اورژانس که دچار چنین معضلاتی هستند خطوط این مشترکان را به مخابرات اعلام کنند تا بر خورد شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰