نیاز ۳ میلیارد تومانی کشکان برای مرمت و جلوگیری از ریزش

قاب خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان عملیات فصل سوم استحکام بخشی پل تاریخی “کشکان” شهرستان چگنی خبر داد.

به گزارش قاب خبر: عطا حسن پور بیان کرد: برای انجام مرمت ضروری و دفع خطر ریزش احتمالی این سازه با ارزش سه میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: پل کشکان به عنوان مادر پل های تاریخی ایران یکی از بناهای ارزشمند دوره ساسانیان به شمار می رود و حفاظت از آن در اولویت این اداره کل قرار دارد که در این راستا، اجرای هزار متر مکعب استحکام بخشی در بستر پل بر اساس اصول و منشور بین المللی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: امسال برای اجرای عملیات استحکام بخشی پل تاریخی کشکان یک میلیارد تومان هزینه شده اما تمام مرمت صورت گرفته به صورت برگشت پذیر بوده است.

حسن پور افزود: در بازدید هفته پیش نماینده پایگاه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشکلات و آسیب های پل تاریخی کشکان مطرح شد تا نسبت به رفع آنها به منظور حفاظت از این اثر ماندگار تصمیم گیری شود.

وی گفت: با توجه به فصل بارندگی، احتمال جاری شدن سیل های فصلی و قرار گرفتن این پل تاریخی در مسیر رودخانه کشکان، به منظور اجرای عملیات ضروری رفع خطر، انجام سازه نگهبان و کلاف کشی دوره پایه برای جلوگیری از ریزش احتمالی، سه میلیارد تومان نیاز است.