نیاز یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ساختمان تصفیه‌خانه‌های لرستان

اختصاصی قاب خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پیشرفت ساختمانی تصفیه‌خانه‌های در دست اجرای استان ۵۰ درصد است که تاکنون حدود  ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیل شده است

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: یاسر اکبریان در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: برای تکمیل و بهره برداری از ساختمان تصفیه‌خانه‌های لرستان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت ماده ۵۶ و حمایت ها و پیگیری های استاندار لرستان، ادامه داد: هماهنگی لازم با بانک ها صورت گرفته و در حال حاضر، قسط اول ماده ۵۶ فاضلاب شهر کوهدشت پرداخت شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به آبرسانی به روستاها گریزی زد و اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای تامین آب روستایی در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه امام حسن(ع) و وزارت نیرو منعقد شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۵ روستا را در قالب این قرارداد برای لرستان با اعتباری بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اکبریان تصریح کرد: در نظر داریم این پروژه‌ها را از ۱۲۵ به ۳۰۰ روستا ارتقا دهیم و برای سالجاری ۷۰ روستا را برای برخورداری از آب سالم و پایدار به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: لرستان به لحاظ تعداد روستاها جایگاه هشتم کشور را دارد که ۳ هزار روستا داریم که بالغ ۱۶۵۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی  افزود: براساس رصد و پایش انجام شده ۵۰۰ روستای لرستان نیاز به پیگیری و رفع مشکل دارند که این امر  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

اکبریان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری،  اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب لرستان در سفر اول هیات دولت به استان هشت مصوبه تایید شده و مصوب دارد.

وی افزود: برای این مصوبات اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که  تا کنون، ۴۳۰ میلیارد تومان محقق و به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: در شرایطی مسئولیت این شرکت را تحویل گرفتم که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی و ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش جاری بدهکار فروشندگان، پیمانکاران، بازنشستگان و سایر بود.

وی عنوان کرد: اما با این اوصاف تلاش کردیم خدمات شرکت گریبان‌گیر مشکلات نشود.

اکبریان با اشاره به اینکه کدورت آب شهر خرم‌آباد موضوعی است که دغدغه شرکت آب و فاضلاب است، تصریح کرد: فاز دوم تصفیه خانه آب شرب شهر خرم آباد زمانبر است، لذا ارتقاء این تصفیه از جمله برنامه های اولویت دار این شرکت است.