نهایی شدن مجوز ماده ۲۳ سدمعشوره تا تیرماه

استاندار لرستان گفت: ظرف یک ماه دیگر مجوز ماده 23 سد معشوره نهایی و این ابرپروژه وارد فاز اجرایی فعال تری خواهد شد.

به گزارش قاب خبر، ابوطالب شفقت ششم خرداد ماه در حاشیه بازدید از ابرپروژه  سد معشوره عنوان کرد: صدور مجوز ماده ۲۳ یکی از مهم ترین مشکلات این پروژه ی مهم است که فی مابین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور در حال نهایی شدن است.

وی با تشکراز پیگیری های وزیر نیرو برای فعال تر شدن روند ساخت این ابرپروژه، اظهار کرد: مطالعات این سد بسیار قدیمی است اما شروع این پروژه از سال ۱۳۹۴ بوده و در زمان دولت قبل حدود ۲ درصد پیشرفت داشته است.

استاندار ادامه داد: از زمان آغاز دولت سیزدهم تا کنون نیز حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

شفقت با اشاره به این که این ابرپروژه جزو مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید و تأکیدات ایشان است، تصریح کرد: ما نسبت به ادامه تأکیدات رئیس جمهور شهید متعهد هستیم و برای ادامه ی روند ساخت این پروژه ی مهم پیگیر خواهیم بود.

وی در مورد وظایف دستگاه های اجرایی ذیربط برای آماده سازی فضای ساخت این پروژه تأکید کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی مکلف است دستگاه های ذیربط از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، بنیاد مسکن و دهیاری ها را برای فراهم سازی مقدمات فعال تر شدن پروژه از جمله بررسی شرایط محیطی و جابجایی روستاهایی که زیر آب می روند را هماهنگ کند.

استاندار خطاب به مردم منطقه ابراز کرد: انتظار داریم اهالی منطقه و روستاهایی که باید جابجا شوند همکاری لازم را داشته و در پیشبرد اجرای پروژه مشارکت کنند.

شفقت تصریح کرد: ما از پیشنهادات اهالی منطقه برای پیشبرد بهتر امور استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعتبار ۳ همتی لازم برای اجرای این پروژه ی مهم، گفت: سد معشور یکی از سدهای مهم منطقه و کشور است و با توجه به حوزه ی وسیع آبریزی و حجم بالای ذخیره سازی نقش مهمی را در توسعه ی کشاورزی مناطق پایین دست از جمله کوهدشت، چگنی و حتی رومشگان و پلدختر دارد.

استاندار عنوان کرد: این ابر پروژه برای پشت سدنشینان نیز حائز اهمیت بوده و در توسعه ی گردشگری و اقتصاد شیلاتی مثمر ثمر خواهد بود ضمن این که رطوبت وسیعی را برای منطقه ایجاد خواهد کرد.