نقش موثر ماماها و بهورزان در فرزندآوری

قاب خبر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: ماماها و بهورزان نقش بسيار مهمي در زمينه فرزندآوري و پيشگيري از سقط جنين دارند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: مریم کوشکی اظهار کرد: در مجموعه بهداشت پرونده‌های پیش از بارداری برای بانوان واجد شرایط بارداری ایجاد می شود.

وی افزود: در مراکز بهداشتی، بهورزان و مراقبین سلامت، خانم‌های واجد شرایط بارداری را در جمعیت تحت پوشش خود می شناسند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: این افراد باید پیش از آنکه باردار شوند مورد مراقبت قرار گیرند تا اگر به صورت ناخواسته باردار شدند و قصد سقط عمدی داشتند، به مراکز نفس ارجاع داده شوند.

کوشکی گفت: مراکز نفس باید به گونه‌ای به مردم معرفی شوند که احساس خوشایندی به جمعیت تحت پوشش بدهند تا مردم تمایل مراجعه به این مراکز را داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که در این مراکز قرار است بکار گیری شوند؛ باید نفوذ کلام خوبی داشته باشند و گوش شنوا برای افراد باشند تا بتوانند علت سقط را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: اگر این مراکز به خوبی معرفی نشوند و حس خوبی به جامعه هدف منتقل نکنند این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

کوشکی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از سقط و فرزندآوری، تاکید کرد: ماماها و بهورزان نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارند و لازم است آموزش‌های لازم در این راستا به آن‌ها ارائه شود.