نقش مهم بانوان برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

قاب خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: نهاد خانواده مهم‌ترین و اولین اجتماع برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: مهران امیری تصریح کرد: در این بین بانوان می‌توانند نقش سفیران انرژی در خانواده‌ها را ایفا کنند و در فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف نقش بیش‌تری برعهده بگیرند.

امیری با تاکید بر این‌که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و این گروه در مدیریت خانواده توانسته نقش کلیدی و موفقی ارائه کند، عنوان کرد: مصمم هستیم از این ظرفیت ارزشمند برای فرهنگ‌سازی و انتقال پیام مدیریت مصرف به‌خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان ادامه داد: تداوم دوره‌های آموزشی در میان گروه‌های مختلف مردم به‌خصوص جامعه زنان، ارائه آموزش‌های لازم از طریق ابزارها و روش‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کند.

وی با خطاب قرار دادن مشترکین و نقش به‌خصوص بانوان در بین اعضای خانواده ، بیان کرد: در این راستا تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جاروبرقی، لباس‌شویی، ظرف‌شویی در ساعات اوج بار ازجمله راه‌کارهای ساده‌ای است که شهروندان می‌توانند با توجه به آن در مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.