مهلت ۱۵ روزه دستگاه های اجرایی لرستان برای اتصال به سامانه “زمین”

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان ۱۵ روز مهلت دارند به سامانه تخصصی پنجره واحد مدیریت زمین متصل شوند.

به گزارش قاب خبر: احمدرضا دالوند افزود: دستگاه های اجرایی جهت تهیه لایه های اطلاعاتی حوزه کاری و بارگذاری در سامانه تخصصی خود باید به این سامانه متصل شوند.

وی ادامه داد: این سامانه به آدرس zamin.gov.ir هم اکنون در حال بهره برداری است و تمام متقاضیان مردمی نیز می توانند درخواست های خود را از طریق دولت من یا سامانه مذکور در هر مکان با کارتابل شخصی ثبت و بدون مراجعه به ادارات پاسخ لازم را دریافت کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ موضوع اولویت دار دولت الکترونیک و با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه اندازی شده است.

بهروز دریکوند افزود: این سامانه از یک سو، قابلیت شناسایی تخلفات زمین خواری، ساخت و ساخت ها و هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز همچنین تخریب اراضی ملی و دولتی در همه حوزه های فعالیت بر روی زمین را با استفاده از تصاویر ماهواره ای فراهم و به عنوان بستری برای معرفی موارد زمین خواری و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی ذیربط عمل می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این سامانه با فراهم کردن زیرساخت های الکترونیکی و مدیریت هوشمندانه فرآیندهای بین دستگاهی جهت ارائه مجوزها و استعلامات حوزه زمین و ساختمان، ساز و کارهای مناسبی را جهت پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها، تبانی و ارتشا توسط زمین خواران، تداخل وظایف بین دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم گیری کمیسیون ها و شوراها فراهم می نماید.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ترسیم شده پروژه در میان مدت، شامل تسهیل و ساماندهی خدمات حوزه زمین با ابزارهای الکترونیک و در بلندمدت شامل هدایت مناسب سرمایه گذاران و متقاضیان به بهره برداری از اراضی کشور و استان بر مبنای ضوابط و اصول آمایش سرزمین است.

دریکوند گفت: تمامی فعالیت های این سامانه با ابزارهای مکان محور و مدیریت سیستمی است و به شکل برخط در کوتاه ترین زمان و بدون حضور فیزیکی متقاضیان به ادارات صورت خواهد گرفت.