مقاوم سازی ۷۳ درصد واحدهای مسکن روستایی لرستان

قاب خبر: استاندار لرستان در دیدار بار رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حوزه مسکن و اشتغال در دولت سیزدهم بسیار مهم است.

مقاوم سازی  واحدهای مسکن روستایی

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب است افزود: ۷۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده که دراین زمینه لرستان جز سه استان برتر کشور است.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار مترمربع از معابر سطح روستاهای استان لرستان آسفالت شده است.

استاندار لرستان در بخش دگیری از صحبت هایش به وجود ظرفیت‌ها و محرومیت ها در استان گریزی زد و گفت: افزایش اعتبارات عمرانی و سهمیه قیر سال جاری در استان بسیار مهم است.

نقش و جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد

وی بر نقش و جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد استان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت منظومه روستایی در استان گامی مهم در راستای عمران و توسعه پایدار در سطح روستاهای استان لرستان خواهد بود.‌

زیویار با اشاره به ضرورت تولید مصالح ساختمانی در استان افزود: لیست صنایع تولیدی ساختمانی از طریق معاونت اقتصادی استانداری بررسی و به منظور سرمایه‌گذاری و تولید و ساخت این مصالح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه خواهدشد.

استاندار لرستان عنوان کرد: ساخت مسکن محرومین با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و با هماهنگی استانداری لرستان، در سطح شهرهای مختلف استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.