معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در لرستان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: صنایع باید با جدیت و تلاش بیشتر اقدامات مناسب را در خصوص رعایت استانداردهای زیست محیطی و قرار گیری در لیست صنایع سبز انجام دهند.

به گزارش قاب خبر: علی سالاروند ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و بررسی عواملی همچون عدم قرار گیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده، مدیریت و بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها و مصرف بهینه حامل های انرژی، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز، نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین واحدهای صنعتی سبز انتخاب و معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در این راستا، در بخش واحدهای صنعتی پتروشیمی لرستان به عنوان یکی از شش صنعت سبز برگزیده کشوری انتخاب و شرکت داروسازی اکسیر به عنوان صنعت سبز و بیمارستان تامین اجتماعی لرستان به عنوان واحد خدماتی سبز ملی انتخاب شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: همه افراد جامعه در قبال محیط زیست مسئول هستند و باید در حفاظت از آن تلاش کنند.

ابراهیمی افزود: انقلاب صنعتی یکی از عوامل تعارض انسان و محیط زیست است و شتاب تخریب محیط زیست بعد از انقلاب صنعتی قابل مقایسه با شرایط قبل از آن نیست.

وی بیان کرد: اراده و عزم صنایع در رعایت الزامات و ضوابط زیست محیطی می تواند کمک مهمی به کاهش آلودگی ها و حفاظت محیط زیست نماید.