معادن سنگ ظرفیت بزرگی برای کاهش معضل بیکاری در الیگودرز

استاندار لرستان گفت: معادن سنگ الیگودرز یک ظرفیت بزرگ و رونق آنها می تواند عاملی برای کاهش معضل بیکاری در این شهرستان باشد.

به گزارش قاب خب ، ابوطالب شفقت دوازدهم خرداد در جلسه شورای اداری شهرستان الیگودرز عنوان کرد: رونق بازار سنگ الیگودرز و عرضه ی آن با برند این منطقه می تواند باعث توسعه و اشتغال بیش تر شود.

وی افزود: معادن غیر فعال الیگودرز باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شده و تعاونی معدن کاران به سرعت تشکیل شود.

استاندار در مورد بخش کشاورزی شهرستان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نیز برای توسعه ی کشت گلخانه ای مشکلی نداریم.

شفقت تصریح کرد: دولت ۳۳ ماهه آیت الله رئیسی الگوی مدیریتی حکمرانی اسلامی را شروع کرد و باید با جدیت این مسیر ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: منطق حکمرانی اسلامی فقط کار برای رضای الهی است و هرچه تلاش کنیم رضایت مردم را در زمینه های مختلف جلب کنیم بدون شک خداوند متعال نیز از عملکرد کارگزاران نظام اسلامی راضی و خشنود خواهند شد.

استاندار با بیان اینکه الیگودرز شهرستانی با مزیت آبخیزداری است گفت: با توجه به میزان مناسب بارندگی نباید مشکل آب و تخصیص آن را داشته باشیم.

شفقت گفت: باید ادارات مربوطه تلاش کنند مشکل اشتغال این شهرستان برطرف شود.

وی با اشاره به نیاز کشور به صنعت لاستیک سازی عنوان کرد: لاستیک بارز الیگودرز می‌تواند کمبود لاستیک کشور را تامین و رونق این صنعت در این استان معضل بیکاری شهرستان را نیز تا حدی کاهش می دهد.

استاندار در ادامه به اجرای طرح راه آهن ازنا _ الیگودرز به اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه ریلی از پروژه های مورد توجه دولت است که تلاش می شود اجرای این طرح در وزارت راه مورد پیگیری قرار گیرد.