مشکل مردم با پشت میزنشینی مدیران حل نمی شود
به گزارش قاب خبر: سید محمدرضا حسینی افزود:یکی از اهداف انقلاب اسلامی رسیدگی بیشتر به مردم به ویژه مردم محروم و رشد مستضعفان بود.
حسینی با تاکید بر اینکه این انقلاب برای تقسیم عادلانه امکانات و فرصتها استقرار ارزش های الهی که از مهم ترین آن ها عدالت است صورت گرفت، ادامه داد: زمانی که هدف از اسلامی را درک کردیم فلسفه ی خدمت ما نیز مشخص می شود. اگر ما در حکومت فلسفه ی خدمت خود را درک کنیم و بدانیم که دوران مسئولیت ما کوتاه است و با این نگاه خدمت کنیم که ارزش های الهی حاکم شوند، خدمت ما عبادت تلقی خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید فرایندهای جاری سیستم را به نفع مردم تغییر دهیم، اظهار کرد: اگر مسئله ی ما خدمت به مردم باشد و خدمت به مردم را بالاتر از خدمت به خودمان و در اولویت قرار دهیم و همچنین مومن به اسلام، نظام، انقلاب و مسئولیتمان باشیم، خدا نیز به ما کمک خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید به مردم نفع برسانیم، خاطرنشان کرد:بالا ترین کمکی که نیاز داریم نصرت الهی است که برای جلب آن باید به مسئولیتمان مومن باشیم و قربت الی الله کار کنیم.
حسینی با بیان اینکه اگر مدیری بخواهد برای خدمت به مردم کاری کند اما نتواند، مدیر نیست، گفت: قسمت عمده ای از نظام اشکالات ما به مدیران برمی گردد چرا که اهل تعامل نیستیم و نمی توانیم از توانایی هایمان استفاده کنیم، فلذا ما اگر خودمان را اصلاح کنیم سیستم نیز اصلاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: مدیران باید مدام مهارت های خود را تقویت کنند، از منافع خود به نفع مردم بگذرند و این روحیه سبقت گیری از یکدیگر در کار خیر را در خود پرورش د هند که این موضوع به نوع نگاه به مسئولیت برمی گردد.
حسینی با بیان اینکه باید فضایی در ادارات حاکم شود که نمود حضور این ادارات در جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: کارمندان باید بدانند که مردم و ارباب رجوع ولی نعمت آن ها هستند اما در ادارات فضایی حاکم شده است که این موضوع بالعکس جلوه می کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه درک اهداف انقلاب اسلامی در سلسله مراتب اداری و در نهایت کمک مردم به مسئولین تاثیرگذار است، افزود: باید قوانین و رسومات تبعیض آمیز را از میان برداشت و تا زمانی که ازخودمان و اتاق خودمان شروع نکنیم این مهم محقق نخواهد شد.
وی ادامه داد: ساز و کار اداری ما باید به گونه ای باشد که همگی کار برای خدا و رضایت خدا را مدنظر داشته باشند و بالا و پایین بودن جایگاه های اداری در این مسیر تفاوتی ند اشته باشد.
حسینی با اشاره به اینکه اگر به دنبال جلب نصرت الهی برای انجام درست وظایف هستیم باید روابط نادرست را برهم بزنیم، گفت: برای رفع بسیاری از به پول و اعتبار نیازی نیست بیکه به عقل و تفکر نیاز است و رفع بسیاری از مشکلات نیاز به جسارت، جرئت و بر هم زدن روابط اشتباه دارد.
وی با بیان اینکه عملکرد هر روز ما باید بهتر از دیروز ما باشد، تاکید کرد: باید سیستمی که مانع خدمت رسانی به مردم می شود را از میان برداشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فلسفه ی حضور ما در پست های اداری نوکری مردم در نظام اسلامی است، افزود: مدیران ما باید به ارزش های مقرر الهی پایبند بوده و معتقدترین افراد باشند، به عنوان مثال نباید مدیری داشته باشیم که به نماز بی اهمیت است چرا که مدیری که برای خدا و اقامه نماز خدا اهمیت قائل نمی شود مردم نیز برای او اهمیتی ندارند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین کارها ارتقای مهارت های مدیریتی مدیران است، تصریح کرد: ما باید پارادایم حاکم را تغییر دهیم، در این صورت ظرفیت های بالقوه بسیاری بالفعل خواهد شد.
حسینی با تاکید بر اینکه با پشت میزنشینی نمی توان مشکلات مردم را حل کرد، ادامه داد: یکی از مهم ترین کارهای مدیران افزایش ارتباط با زیرمجموعه است که در این صورت ارتباط کارمندان زیر مجموعه نیز با مردم نیز بیشتر خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فرصت ها زودگذرند و باید به گونه ای کار کرد که تا آخرین لحظه عمر و مسئولیت از بیشترین ظرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰