محلات کم برخوردار در اولویت طرح های تربیت بدنی و سلامت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر گفت: با اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دو زمین چمن مصنوعی و یک سالن سرپوشیده در مناطق کم برخوردار ایجاد خواهد شد.

به گزارش قاب خبر: قنبری درشورای برنامه‌ریزی تربیت بدنی شهرستان تصریح کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه با حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به آموزش و پرورش شهرستان در قالب طرح مذکور تخصیص یافته که تاکنون حدود یک سوم این اعتبار جذب شده است که پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه امام خمینی که در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وی ادامه داد: دو پروژه زمین چمن مصنوعی دیگر در دستور کار مجموعه است یکی در شهرک واوان که جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر دارد و دیگری در مدارس حضرت ابوالفضل و شهید همت که در مناطق کم برخوردار هستند ایجاد خواهد شد که چمن هر دو این پروژه در حال بافت است.

قنبری با اذعان به اینکه شهرک واوان هیچگونه سالن سرپوشیده سقف بلند برای اوقات فراغت و قهرمان پروری دانش‌آموزان ندارد بیان داشت: ایجاد سالن ورزشی در جوار مدرسه بعثت و احسان از برنامه‌های آتی مدیریت آموزش و پرورش خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که از محل جذب مشارکت خیرین در مناطق احمد آباد ، شهرک امام حسین، شهرک سالور و سایرمحلات کم برخوردار فضاهای ورزشی ویژه دانش آموزان گرامی؛ با هدف ارتقاء شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان و توجه ویژه به موضوع سلامت این عزیزان فضاهای ورزشی و سرانه های مربوطه را ایجاد و ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت روح و روان و سلامت جسمانی دانش آموزان می بایست در ایام پسا کرونا امور تربیتی و اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گیرد.

قنبری در پایان با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان خاطر نشان کرد: در جهت ارتقای کیفیت سطح خدمات و ایمنی مصوب شد ورزشگاه امام خمینی رحمه الله علیه شاتره مجهز به دوربین های مداربسته و نرم‌افزاهای مدیریتی شود، همچنین بهسازی سیستم موتور خانه و تعمیرات و زیبا سازی سونا و استخر این مجموعه نیز مصوب شد.