فراهم کردن زمینه اشتغال با جذب سرمایه گذار و فعال شدن بنگاه های اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: لرستان در شاخص فلاکت وضعیت خوبی ندارد هرچند که با استان‌های دیگر هم اختلاف بسیار نیست اما باید این وضعیت جبران شود و افزایش مشارکت دستگاه‌های اجرایی لرستان در جذب سرمایه‌گذار تاثیرگذار است.

به گزارش قاب خبر: سیروس ابراهیمی افزود: تعهد اشتغال نباید به دریافت تسهیلات گره زده شود بلکه باید با جذب سرمایه‌گذار و فعال نمودن بنگاه‌های اقتصادی زمینه اشتغال فراهم شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین راهبرد و ماموریت مسئولان، تولید اشتغال است زیرا جامعه‌ به تعادل اقتصادی و به دنبال آن تعادل فرهنگی می‌رسد بنابراین سهم اشتغال استان باید با دقت برنامه‌ریزی شود و راه‌های رسیدن به این هدف در اولویت قرار گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد: بخشی از این موضوع در اختیار استان است که باید پیگیری شود و بخش دیگر را هم باید با جدیت دنبال کنیم تا تعهد اشتغال لرستان امسال به نتیجه برسد زیرا سال گذشته فعالیت در این حوزه رضایت بخش نبود.

ابراهیمی تصریح کرد: نگاه نظام برای ایجاد اشتغال رفتن به سوی تولیدات سبک، دانش بنیان و اشتغال آفرین می‌باشد که در این راستا یک کارگروه با کارشناسان و صاحب نظران در حال شکل‌گیری است.