ظرفیت عظیم گروههای جهادی/ رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین با استفاده از ظرفیت گروههای جهادی

استاندار لرستان گفت: رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین خرم‌آباد در گرو انجام کارهای جهادی است.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی؛ تصریح کرد: درصد بالایی از محرومیت را در استان شاهد هستیم به گونه‌ای که در کنار شهر بزرگ خرم‌آباد که به لحاظ معیشت و زندگی از سایر شهرستان‌های استان شاید وضعیت بهتری داشته باشد درصد بالایی حاشیه‌نشینی وجود دارد و شامل یک پنجم جمعیت این شهر معادل ۱۰۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: این مناطق حاشیه‌ای در خرم‌آباد از کمترین امکانات برخوردار هستند و قطعا با انجام کارهای جهادی مشکلات آنان برطرف خواهد شد.

زیویار بیان کرد: روستاها و مناطق محروم جزو جاهایی هستند که نیازمند کمک هستند و دولت در کنار گروه‌های جهادی می‌تواند گام‌های خوبی را برای کمتر کردن این محرومیت‌ها بردارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد این اهداف باید تعامل و همکاری لازم را با سپاه و مجموعه گروه‌های جهادی داشته باشند؛ بنده نیز به عنوان استاندار از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت لرستان دریغ نکنم.

استاندار لرستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی اگرچه ماحصل دو سه قرن بعد از بیداری اسلامی بود که از یک گوشه جهان اسلام آغاز شد، این درحالیست که انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی و تولید و مولد شد.

وی ادامه داد: در این چهار دهه انقلاب اسلامی تلاش کرده، الگو درست کرده و ایده تحویل جهان اسلام داده و در حال راهبری آن است، رهبری این نظام نزدیک‌ترین فرد به امام معصوم(ع) و ولایت بوده است.

استاندار لرستان گفت: ولایت فقیه به نیابت از امام معصوم (ع) جامعه اسلامی را راهبری می‌کند.

زیویار افزود: تفکر جهادی از بدو انقلاب رهبری در یک شکل و شمایل مطرح شد و تاریخچه این تفکر به بدو پیروزی انقلاب اسلامی بر گردد و محصول و مکتب امام خمینی (ره) بودند.

نماینده عالی دولت در لرستان بیان کرد: کارنامه درخشان جهاد را در قبل و حین دفاع مقدس در قالب سنگرسازان بی‌سنگر و کمک به مدافعان کشور شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی جزو محصولات انقلاب اسلامی بود اما متاسفانه ادغام آن در سازمان اداری که البته سازمانی خدمتگزار است تفکر و ایده آن را در یکی دو دهه در محاق فرو برد، افزود: اگرچه تشکیلات کشاورزی در ذیل دستگاه‌های اجرایی تحت امر ولی‌فقیه است اما نهادهای مولود انقلاب اسلامی حال و هوای متفاوتی دارند و وجه اعتقادی این نهادها خیلی پررنگ است.

زیویار اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی شد اما وجه اعتقادی و دینی آن بسیار پررنگ است و متفاوت با خیلی از نظامات سیاسی در عالم.

استاندار لرستان ادامه داد: بازنمایی و بازآفرینی تفکر جهادی در دهه اخیر اتفاق افتاد و شاید یکی از این دلایل آن دولت‌های ناهمسو بود.

وی عنوان کرد: قرار داشتن تفکر و ایده جهادی در ذیل نهادهای منبعث از انقلاب اسلامی تاثیرات آن را دو چندان می‌کند که یکی از دلایل آن خودجوش بودن و داشتن پشتوانه مردمی بودن آن است.

زیویار بیان کرد: انگیزه کارهای جهادی در حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله و … خودسازی را نیز به دنبال خواهد داشت.

استاندار لرستان با بیان اینکه در راه‌اندازی دستگاه‌های اطلاعاتی به عوامل آنجا سربازان گمنان امام زمان (عج) اطلاق می‌شود، گفت: سیاست سپاه پاسداری از اصل انقلاب اسلامی است و این متفاوت از ماموریت نظامی است.

وی با بیان اینکه هرچه وجه اعتقادی این نهادها پررنگ‌تر، پرجنب و جوش‌تر و پرمحصول‌تر باشند الگوسازی آنها نیز بیشتر است و قطعا در تربیت نسل انقلاب اسلامی در گام دوم و گام‌های بعدی انقلاب بالنده‌تر عمل کند، افزود: آنچه می‌تواند انقلاب اسلامی را بیمه و مستحکم کند و دوام دهد همین بالندگی و پرجنب و جوشی نهادهای منبعث ای انقلاب اسلامی است.

نماینده عالی دولت در لرستان تصریح کرد: حضور جوانان در گروه‌های جهادی هرچند به صورت ادواری همچون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سبب می‌شود گام دوم انقلاب اسلامی مستحکم‌تر برداشته می‌شود.

زیویار بیان کرد: رزمایش گروه‌های جهادی که امروز سالروز تاسیس آن است این نیز توسط مقام معظم رهبری بازآفرینی شده و این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، پزشکی، بهداشت، فرهنگی و … فعالیت دارند و این نیز از همان تفکر جهادی نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای قرار داریم که با شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌های علیه کشور مواجه هستیم و چنانچه با تفکر جهادی و بسیجی هدفگذاری نکنیم موانع از سر راه برداشته نخواهد شد، عنوان کرد: ظرفیت گروه‌های جهادی مجموعه بسیار بالا و عظیمی است که می‌تواند کارهای ارزشمند و بزرگی را رقم برند.

استاندار لرستان اضافه کرد: لرستان از حیث امکانات و نعمات خدادادی وضعیت خوبی دارد اما به آن بی توجهی شده و برای رشد و توسعه نیازمند انجام کار همراه با اعتقاد است و مدیریت استان باید با انجام کارهای جهادی امورات خود را جلو ببرد.

زیویار ادامه داد: ممکن است کشور برای جبران خسارات مالی و بودجه‌ای جراحی اساسی در برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و بهره‌گیری از یارانه‌ها در نظر بگیرد و این جراحی اساسی شاید سختی‌هایی را برای مردم ایجاد کند که معتقدم مجموعه گروه‌های جهادی و بسیجی هستند که این کار مهم و اساسی را برای مردم تبیین کنند و توضیح دهند و در پیشبرد این ماموریت کمک شایانی به دولت خواهند کرد.