طرح توسعه نخیلات در لرستان اجرایی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای طرح کشت نخیلات و توسعه آن در مناطق مستعد استان خبر داد.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی بیان کرد: خرما و تولیدات بخش کشاورزی می‌تواند اهمیت بسیاری مهمی در حوزه صادرات غیرنفتی و نقشی مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع‌بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک‌محصولی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه همین مقوله توجه به صادرات غیرنفتی و به‌ویژه تولیدات بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان عنوان کرد: بخش کشاورزی در اقتصاد کشور نقش بسیار مؤثری دارد، به دلیل اقلیم چهارفصل کشور به حوزه باغبانی ما برکت و تنوع مثال‌زدنی در جهان بخشیده به‌طوری که اشتغال گسترده ، ارزش‌افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی وجه تمایز محصولات باغبانی ما هست که در این میان خرما به‌عنوان یک نعمت و محصولی نام‌آشنا و دیرینه همواره موردتوجه ویژه در واقع قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۵ شهریورماه به‌عنوان روز ملی خرما باید توجه ویژه‌ای به این محصول و رفع موانع توسعه این محصول راهبُردی داشته باشیم.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش به سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان گریزی زد و اظهار کرد: در سطح استان سطح زیر کشت باغات خرما ما ۸/۱ هکتار بارور هست که تولید ۲۳ تن رو در واقع ما در استان داریم که عملکردی حدود ۱۳ تن در هکتار در واقع داریم.

وی افزود: در حال حاضر یکی از اقداماتی که دارد صورت می‌گیرد، موضوع کارهای تحقیقاتی روی بحث خرما هستش به‌ویژه یک سری از ارقام صادراتی آن که توجیه اقتصادی بسیار بالایی را دارند.