ضریب گازرسانی در لرستان بالاتر از میانگین کشوری

قاب خبر: مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: مجموع ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در این استان معادل ۹۸.۶ درصد و بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: کرم گودرزی در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گاز استان، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی لرستان ۹۶.۴ درصد و در بخش شهری ۹۹.۹ درصد است.

وی ادامه داد: گازرسانی به ۱۳۰ روستا ظرف سال گذشته انجام شده و پروژه های مهمی در زمینه های بازسازی و مقاوم سازی تاسیسات، توسعه فضای اداری و راه اندازی سامانه های کاربردی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: همچنین،  اهداف کمی مصوب در بخش های اجرای شبکه تغذیه گاز، شبکه توزیع، نصب انشعاب، اشتراک پذیری و حجم جایگزین گاز طبیعی در صنایع بصورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

گودرزی تصریح کرد: همچنین اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومتر خطوط شبکه و تغذیه گاز طبیعی، اجرای رینگ تقویتی دورود، ازنا و الیگودرز، اجرای ۱۸ هزار و ۳۰۰ انشعاب، گازرسانی به ۱۲۰ روستا و۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی سطح استان از برنامه های سال جاری است.

وی افزود: در سفر آذرماه ۱۴۰۰رییس جمهور به لرستان پنج مصوبه در راستای ایجاد زیرساخت های توسعه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی مصوب شد که شرکت گاز استان در اجرای موفقیت آمیز این مصوبات اهتمام ویژه ای داشته است.

گودرزی اظهار کرد: در این راستا گازرسانی به ۱۱۳ روستای استان با اعتبار بیش از یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شد و در انتهای سال گذشته به اتمام رسید.

وی ادامه داد: گازرسانی به شهر شول آباد و ۲۸روستای آن با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در حال انجام است و پیش بینی می شود تا قبل از شروع فصل سرد سال جاری به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: همچنین گاز رسانی به شهر تیتکان بزنوید و ۱۹ روستای محور مذکور در ۲ فاز اجرایی شد که به صورت مجزا توسط دو پیمانکار در حال انجام می‌باشد و در مجموع ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.