ضرورت نظارت جدی بر قرارهای منتهی به بازداشت

قاب خبر: رئیس کل دادگستری لرستان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان سلسله، گفت: بایستی بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی انجام شود زیرا این موضوع کاهش چشمگیر زندانیان را در پی خواهد داشت و از تحمیل هزینه های مادی و معنوی به خانواده‌ها و زندان جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری بیان کرد: باید سندهای بالا دستی و برنامه های تدوین و ابلاغ شده از سوی قوه قضاییه، مورد توجه قرار گرفته و به اجرای آن اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: طرح تحول و تعالی، مبنای دقیقی از اجرای برنامه‌ها را مشخص می کند، قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری بخش مهمی از کار می باشد همچنین اتقان آرا، یکی از موارد مهم برنامه های عملیاتی و مورد تاکید مسوولان قضایی است.

حجت الاسلام شهواری گفت: کاهش پرونده های مسن جزو برنامه‌های عملیاتی است ، یکی از ملاک های ارزیابی، پرونده های مسن است که بایستی مورد توجه همه روسای حوزه های قضایی قرار گرفته و یک کارگروه برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل و به قضات درگیر با این موارد مشاوره داده شود.

وی تصریح کرد: اجرای فرامین مقام معظم رهبری، سیاست های ابلاغی، اسناد بالادستی و منویات رییس قوه قضاییه بایستی به رضایتمندی ارباب رجوع ختم شود در غیر اینصورت، اقدامات ما تاثیری نداشته است بنابراین روسای حوزه های قضایی و دادستان ها به مکاتبات مردمی ارجاع شده از سوی مرکز استان و قوه قضاییه توجه ویژه داشته باشند و پاسخ قانع کننده و به موقع دهند.

حجت الاسلام شهواری بیان کرد: سرریز مشکلات سایر حوزه ها به دادگستری وارد می شود ازین رو باید به درستی با مردم صحبت و آنها را اقناع کنیم همچنین مسئله آمار عملکرد، مطالبه مسوولان عالی قوه قضاییه است و بایستی بر آن نظارت دقیق و جدی شود.

وی عنوان کرد: قضات و روسای حوزه های قضایی بایستی با برنامه ریزی و تدبیر خاص به منظور عدم انجام وظایف محوله، به صورت مستمر در زندان حضور یابند و مشکلات زندانیان را با رسیدگی به موقع بررسی کنند.