ضرورت مهیا نمودن زیرساخت های لازم برای ارتقا شاخص های پیشرفت

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت:برای رسیدن به توسعه لازم است زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران استان فراهم شود.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: حسین سلاحورزی بیان کرد: توسعه لرستان در اولویت قرار دارد و باید در این راستا علاوه بر فراهم کردن و تامین زیرساخت های لازم، برنامه ریزی مدون و قابل اتکایی برای جذب سرمایه گذران در نظر گرفت و آن را اجرایی کرد.

سلاحورزی در بخش دیگری از صحبت هایش گریزی به بومی بودن اکثریت مدیران زد و تصریح کرد: برای اولین بار؛ عمده مدیران ارشد استان بومی هستند و این یک فرصت ویژه برای توسعه محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: باید از آن در جهت ارتقای شاخص‌های پیشرفت، تلاش همه‌جانبه برای جذب و ارتقای سرمایه‌گذاری در استان استفاده و بهره لازم را برد.

سلاحورزی ادامه داد: لرستان اغلب از نظر سهم رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و درآمد سرانه در ردیف‌های پایین کشور قرار دارد، این عقب‌افتادگی جز با سرمایه‌گذاری جبران نمی‌شود و این مهم باید از طریق ایجاد یک نهضت سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد اظهار کرد: طی ۲ ماه آینده بنا داریم مجموعه پروژه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی نیازمند سرمایه گذار؛ را در همایش یک روزه در تهران با حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری عرضه کنیم تا با جذب فرصت های سرمایه‌گذاری؛ پروژه‌ها هرچه سریعتر تکمیل شوند.

سلاحورزی عنوان کرد: وضعیت استان از نظر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، درآمد سرانه، بیکاری و … مطلوب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: نیم قرن است که کشور در چرخه تله رشد پایین اقتصادی و نرخ پایین سرمایه‌گذاری گرفتار شده است .

وی افزود: تله اقتصادی خود را به شکل کسری بودجه و تورم عمیق نشان داده و با بالا رفتن تورم این تله پیچیده تر شده است.

سلاحورزی گفت: لرستان نیز به مثابه سایر استانها از اقتصاد کلان کشور مستثنی نبوده است اما در موضوعات زیرساختی، شاخص‌های نرخ بیکاری، تورم و سرمایه‌گذاری پایین و… نیز لطمات بیشتری دیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بیان کرد: لذا با برنامه ریزی، تلاش همه جانبه دستگاههای اجرایی و… باید در جهت مهیا نمودن زیرساخت های لازم، کاهش بروکراسی، در نظر گرفتن مشوق های لازم و… در جهت جذب و ماندگاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران تلاش کرد.

قابل ذکر است اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد.