ضرورت لایروبی خرم رود در راستای ثبت جهانی دره خرم آباد

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تسریع در لایروبی رودخانه های کرگانه و خرم رود در راستای ثبت جهانی دره خرم آباد ضروری و این دانشگاه با جدیت پیگیر اجرای این امر است.

بهرام دلفان با اشاره به اقدامات نظارتی بهداشت محیط خرم آباد جهت ثبت جهانی دره خرم آباد افزود: همچنین دفع بهداشتی فاضلاب پشته جزایری از موارد بسیار مهم و به صورت خاص مورد تاکید مسئولان دانشگاه می باشد که امید است با تلاش و پشتکار متولیان امر، نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی ادامه داد: از هفته های پایانی مردادماه که موضوع ثبت جهانی دره خرم آباد شدت گرفته است کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه و مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد با رصد میدانی و ارزیابی عوامل محیطی موثر بر سلامت از جمله دفع پسماندهای خانگی، دفع فاضلاب، نخاله های ساختمانی، لایروبی کانال ها و انهار درون شهری، در حال انجام وظایف محوله هستند.

دلفان تصریح کرد: ارزیابی محیطی نقطه به نقطه و مکاتبات متعدد با ادارات مرتبط در خصوص مشکلات بهداشتی مناطق شهری و روستایی دره خرم آباد به ویژه روستاهای قلعه سنگی، پشته جزایری و پاپی خالدار از جمله اقداماتی است که طی روزهای اخیر توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد انجام شده و درحال پیگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بازرسی مستمر از واحدهای صنفی با اولویت رستوران، اغذیه فروشی، نانوایی و آبمیوه فروشی ها به منظور سنجش عوامل محیطی موثر بر سلامت از دیگر موارد در حال انجام است و در خصوص واحدهای صنفی دارای تخلف بهداشتی نیز اقدام قانونی از طریق مراجع ذیربط به عمل می آید.

دلفان افزود: بررسی کیفیت آب شرب به صورت مستمر و شبانه روزی نیز از گذشته تاکنون در حال انجام بوده است و در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب بلافاصله با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب رفع خواهد شد.