ضرورت سرمایه گذاری های کلان در صنایع لرستان/ عظیم خودرو و زاگرس خودرو حلقه مفقوده صنعت در کشور

محمد مهدی برادران خلخالی، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با دکتر زیویار استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قاب خبر: استاندار لرستان گفت: در بحث صنایع لرستان که تعداد آنها کم نیست ما وارث واحدهای صنعتی هستیم که چند دهه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اجحاف هایی در حق آنها انجام شده است.

فرهاد زیویار ادامه داد: از جمله واگذاری های نامناسب که مباحث حقوقی را به وجود آورده و ادامه فعالیت برخی از مجموعه ها با مشکل مواجه شده است و یا واگذاری و رد و بدل سهام یک واحد صنعتی باعث ایجاد مسائل حقوقی و اشکالاتی شده است و یا اهلیت نداشتن برخی از افراد در واگذاری ها در صنایع مختلف مشکلاتی را برای ما به بار آورده است که امروز با آن مواجه هستیم.

استاندار لرستان افزود: امیدوارم با حمایت وزارت صمت در خصوص حل مشکل ده ها واحد صنعتی که جز مسائل اصلی استان بحساب می آیند تصمیماتی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: زیرا برخی از صنایع استان همچون کلاف سردرگمی هستند که با بررسی هر بخش مسئله دیگری اضافه می‌شود و لازم است با انسجام و همفکری، همه بخش ها در کنار هم قرار گرفته و از طرف مرکز هم همراهی لازم و اعمال نظر انجام شود تا به یک تصمیم واحد برسیم.

زیویار با اشاره به واحدهای تولیدی عظیم خودرو و زاگرس خودرو لرستان گفت: این دو واحد صنعتی جزء صنایع ملی هستند و مشکلات آنها به نوعی چالش ملی است و این واحد ها می توانند حلقه های مفقوده صنعت در کشور را پر کنند اما بعضاً به سرانجام نرسیده و لازم است تصمیمات قاطع تری در این خصوص انجام شود تا حقوق مردم ضایع نشود و با جلوگیری از اتلاف وقت پاسخگوی مردم باشیم .

استاندار لرستان با اشاره به جلسات تخصصی فردا و بازدیدهای لازم گفت: لازم است راجع به این موضوعات نشست های تخصصی در خرم آباد و تهران برگزار شود.

زیویار عنوان کرد: سرمایه گذاری های کلان در بعضی از صنایع و تعطیلی آن ها عامل مهمی در کاهش میزان اشتغال در لرستان است که امیدوارم با ساز و کار مناسب رویه امید و نشاط در استان افزایش یابد و پیگیری و این رفت و آمد ها اقدامات عملی را برای مردم استان به دنبال داشته باشد.