ضرورت استرداد ارزش افزوده فروشگاههای زنجیره ای و بنگاه های اقتصادی به استان

در نود و پنجمین جلسه گفتگوی شورای بخش خصوصی با دولت موضوع افزایش گردش مالی استان با استرداد مالیات بر ارزش افزوده و انتقال حساب موسسات مالی بزرگ به داخل استان تاکید شد.

به گزارش قاب خبر: در این جلسه استرداد مالیات ارزش افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استان محل فعالیت و انتقال حساب موسسات مالی بزرگ که در استان فعال هستند و گردش مالی آنها خارج از استان است مورد بحث ، بررسی و تصویب قرار گرفت.

ابوطالب شفقت در خصوص مالیات ارزش افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: مقرر شد امور مالیاتی این موضوع را پیگیری و حسابهایی که درآمد آنها مربوط به داخل استان است ،در سطح کشور تفکیک و سهم استان را بتواند پس از تلخیص به استان ارجاع دهد تا از این طریق هم حساب و گردش مالی استان ارتقا پیدا کند و هم سهم مالیات ارزش افزوده استان تقویت شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در بحث مالیات ارزش افزوده یک اشکال اساسی وجود دارد گفت: نسبت به قانونی که در این زمینه تصویب شده است اعتراضاتی را انجام داده‌ و مکاتباتی با معاون اول ریاست محترم جمهور داشته ایم و ایشان به سازمان برنامه و بودجه دستور بررسی داده و قرار است کار کارشناسی انجام پذیرد.

وی افزود: در سطح کشور حدود ۸ الی ۱۰ استان هستند که در این حوزه مغفول مانده‌ و سهم ارزش افزوده آنها به علت درآمد پایین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و نبود این بنگاه‌ها کاهش یافته و این موضوع باعث شده است که در حق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و … اجحاف شود که امیدواریم بتوانیم از طریق دولت این مسائل را دنبال کنیم.

استاندار لرستان در خصوص انتقال حساب بانک‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به استان گفت: این موضوع را دولت ابلاغ کرده و تقریباً قریب به اتفاق آنها آورده‌اند و چند تایی که نیاورده‌اند از طریق دولت اقدامات لازم انجام خواهد شد .

وی افزود: این موضوع به گردش مالی حساب‌های استان و افزایش منابع بانکی استان کمک می کند و ما هم از بخش خصوصی درخواست کرده‌ایم و انتظار ما این است که این بخش حساب‌های مالی خود را به استان بیاورند.

شفقت تصریح کرد : حدود ۲۸ بنگاه بخش خصوصی که تقریباً سهم حساب آنها بالا بوده و خدمات مدیریتی،شهری و عمومی را از استان می‌گیرند از آنان درخواست کرده‌ایم که حساب خود را به منظور افزایش گردش مالی استان و درآمدهای بانکی به لرستان منتقل کنند.