ضرورت اجرای تدابیر حفاظت از کنتور آب در فصل سرما

قاب خبر: معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما وتغییرات ناگهانی و به تبع آن احتمال یخ زدگی کنتورهای آب، لازم است  مشترکین در جهت اجرای تدابیر حفاظت کنتور از یخ زدگی ،کنتور و اتصالات خود را توسط پوشش مناسب استتار نمایند.

به گزارش قاب خبر: مرتضی یاراحمدی بیان کرد: با کاهش دما لازم است مشترکین با استفاده از گونی کنفی، پارچه های ضخیم، پشم شیشه ،خاک اره و ….کنتور و اتصالات منازل خود را عایق بندی کرده و از یخ زدگی آنها جلوگیری نمایید.

وی ادامه داد: مشترکان توجه داشته باشند که در صورت یخ زدگی کنتور از حرارت دادن مستقیم کنتور و ریختن آب جوش بر روی آن جدا خودداری نمایید.

معاون  خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: این شرکت ۵۹۱ هزار و ۶۵۸ مشترک شهر و روستا دارد که در حدود ۹۰ درصد آنها در سامانه  پیامک مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان لرستان  ثبت شده است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی این شرکت در این خصوص اضافه کرد: برابر آئین نامه شرکت مهندسی آبفا کشور در صورت یخ زدگی و شکستگی کنتور آب در فصل سرما هزینه ی تعویض آن بر عهده مشترک می باشد.

مهدی بابایی پور تصریح کرد: البته روابط عمومی این شرکت درراستای اطلاع رسانی به مشترکین در جهت حفاظت از کنتور آب  ،اطلاعاتی با همین مضامین در سایت شرکت ، تهیه ونصب تعدادی بنر درسطح شهر، همچنین آموزش  و چگونگی نگهداری از کنتور و اتصالات در شبکه های مجازی اقدام نمود.

وی ادامه داد :از مشترکین هم استانی شهر و روستا خواهشمندیم که در صورت یخ زدگی و خرابی کنتور منزل خود با سامانه شبانه روزی ۱۲۲ تماس گرفته تا در اولین فرصت به درخواست آنها رسیدگی شود.