صلح و سازش، مهمترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است

قاب خبر: رئیس کل دادگستری لرستان گفت: صلح و سازش، دوستی و مهربانی، فرهنگ اصیل اسلامی است که امرو به دلیل بزرگی و عظمت آن تکریم می شود.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: حجت‌الاسلام سعید شهواری در همایش ستاد صبر، بیان کرد: نتیجه گسترش فرهنگ سازش، ایجاد امنیت در جامعه است، ستاد صبر از ابتکارات شورای حل اختلاف بوده که دارای آثار و برکات بسیار است.

وی ادامه داد: انتظار می رود بیش از گذشته در راستای مهربانی، دوستی، صلح و سازش گام برداشته شود همچنین عظمت مردم لرستان اقتضا می کند بیش از دیگران برای ترویج فرهنگ صلح و سازش حضور فعالانه و تاثیرگذار داشته باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: تعمیق فرهنگ صلح و سازش، اخوت و برادری مردم لرستان از جمله وجوه متمایز و ممتاز این استان است که در این دیار نسبت به دیگر نقاط پررنگ تر است.

وی با بیان اینکه آمار صلح و سازش در لرستان گویای اهمیت این فرهنگ در استان است بیان کرد: تعداد پرونده های شورای حل اختلاف و پرونده های قتل نشانه پذیرش مردم این استان از این فرهنگ غنی است.

وی ادامه داد: صلح و سازش، مهمترین رکن زندگی خانوادگی و اجتماعی است و چنانچه خواستار یک خانواده پویا و اجتماع در حال تعالی هستیم باید توجه کنیم که گذشت پایه اساسی این نظام است.

رئیس کل دادگستری لرستان، صلح را فرهنگی اسلامی و قرآنی خواند و افزود: قرآن کریم فرهنگ صلح و سازش را فرهنگ برادری می‌داند، چرا که خصیصه مهم جامعه ایمانی، زندگی برادرانه و نتیجه این زندگی همراه با صلح و سازش است.

شهواری با اشاره به اهمیت صلح و سازش در آموزه‌های دینی نیز گفت: برای تحقق جامعه ایمانی همراه با برادری به روایت و تعابیر مهمی اشاره شده، به‌نحوی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که بافضیلت‌ترین صدقات و احسان‌ها، اصلاح بین یکدیگر است.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ سازش و گذشت تصریح کرد: همچنین تصمیم اولیای دم که با کرامت و شرافت فرهنگ گذشت را زنده می‌کنند، شایسته تقدیر و تشکر ویژه می باشد