شروع ایجاد آتش‌بر در مناطق حفاظت شده لرستان

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل خشک سال و جهت جلوگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، ايجاد آتش‌بر در مناطق حفاظت شده استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: علی سالاروند بیان کرد: با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی در سال گذشته و رویش خوب درختان و گیاهان و همزمان با فرا رسیدن فصل خشک‌ سال و به جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی و سرایت آتش در مناطق تحت‌ مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ایجاد آتش‌بر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود؛ پیش از این به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی، هماهنگی لازم با سایر ارگان‌ها و ادارات مرتبط در این خصوص صورت پذیرفته است.

سالاروند تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم و اصولی در جهت جلوگیری و مقابله با سرایت آتش، ایجاد آتش‌بر با عرض مناسب‌ می‌باشد که احداث این آتش‌برها در مناطق تحت‌ مدیریت استان شروع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و ارگان‌های متولی، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان به حداقل برسد.

سالاروند ادامه داد: ایجاد آتش‌بر در منطقه حفاظت شده‌ سفیدکوه خرم‌آباد آغاز شده است و این امر در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا با همکاری اداره راهداری این شهرستان در حال انجام است.

وی یادآور شد؛ این اقدام مهم تا ایجاد شرایط مناسب و اطمینان از کاهش خطر سرایت حریق به جنگل‌ها و مراتع استان ادامه خواهد داشت.