رنج لرستان از توسعه نامتوازن

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد و این مشکل استان باید با نگاه ویژه برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد رضا شاهرخی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با گرامیداشت دهه مبارک فجر بیان کرد: سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به لرستان تکمیل سفر دور اول ریاست جمهوری و مقدمه ای برای سفر دور دوم است.

وی با اشاره به تنگناهای واحدهای اقتصادی استان افزود: امید است با تدبیر مشکلات و تنگناهای این واحدها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه و بودجه در نسبت با استان‌ها بازتعریف و توسعه نامتوازن برطرف شود، اظهار داشت: توسعه نامتوازن باعث شده که مشکلاتی در استان هایی از کشور ایجاد شود و برخی استان ها در وضعیت نامناسبی قرار گیرند.

امام جمعه خرم آباد بیان اینکه دولت سیزدهم مردم را پشتوانه خود دارد، عنوان کرد: اصلاحات دولت براساس کارشناسی دقیق و رسیدگی به معیشت مردم است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: دولت با قوت و قدرت کار را پیش می برد و در این راستا حمایت مردم را نیز دارد.

وی افزود: لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد و نمی توان تنها با اتکا به اعتبارات سالیانه عقب افتادگی های موجود در استان را حل کرد و بر همین اساس ریاست جمهوری بحث استان ویژه بودن را برای لرستان بکار بردند.

وی اظهار داشت: صنعتی در لرستان وجود ندارد و این استان از مواهب طبیعی فراوان برخوردار است اما در رشد اقتصادی و جمعیت وضعیت خوبی ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رنج بیکاری بر چهره جوانان این استان بر رشد جمعیت تاثیر گذاشته است و در حالیکه مشکلات معیشتی عمومیت دارد اما در لرستان این رنج بیشتر است.

وی اظهار داشت: در این مسیر همه مسوول هستیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همراه باشند و این کاستی باعث ضعف در استان می شود.

وی با اشاره به اینکه سدهای در دست احداث و در حال تکمیل و مطالعه به ویژه «معشوره» و «بختیاری» مورد توجه قرار گیرند عنوان کرد: شبکه آبیاری از سدها به زمین ها و دشت های استان باعث اشتغال‌زایی برای جوانان استان می شود..

وی بر ضرورت فعال شدن کارخانه ها و صنایع و کارگاه های تعطیل شده تاکید کرد و گفت: اکنون ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد داریم که در صورت فعال شدن می تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند.

حجت الاسلام شاهرخی در پایان بر لزوم نگاه و توجه به مسائل فرهنگی و دینی و کمک به مراکز فرهنگی و دینی و مردم نهاد تاکید کرد.