رسانه ها تحکیم‌کننده مضاعف مصرف بهینه انرژی در جامعه

اختصاصی قاب خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: آگاهی‌بخشی به عموم مردم و اطلاع‌رسانی درباره وسایل و دستگاه‌های کم‌مصرف و ارائه راه‌کار به افکارعمومی از طریق رسانه امکان‌پذیر است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: مهران امیری با اشاره به نامگذاری  سومین روز از هفته صرفه‌جویی بنام مدیریت مصرف برق؛ افکار عمومی و رسانه، بیان کرد: نقش رسانه به‌عنوان تحکیم‌کننده مضاعف مصرف بهینه انرژی در جامعه بسیار مهم است و رسانه به‌عنوان شکل‌دهنده افکار عمومی است لذا باید با دانش، بینش و روشی مناسب در حوزه مدیریت بهینه مصرف انرژی ازجمله برق برای جامعه الگوسازی کند.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی وزارت نیرو و شرکت توانیر با عنوان اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد: همه‌ ابزارهای رسانه‌ای ازجمله دیداری، شنوایی و مجازی باید با هم‌افزایی متولی مدل‌ساز مصرف شوند و در موضوع بحران انرژی نقش‌آفرین باشند.

امیری یکی از موانع توسعه‌یافتگی کشورها را مصرف‌گرایی دانست و افزود: ترویج فرهنگ قناعت در جامعه می‌تواند ما را از مصرف‌زدگی و مصرف‌گرایی دور کند و ما را به توسعه برساند.

وی با بیان این‌که برای فرهنگ‌سازی در مصرف انرژی، برنامه‌های جامعی می‌توانیم انجام دهیم تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و جامعه به فرهنگ صحیحی از استفاده از منابع انرژی دست یابیم، تصریح کرد: برق یک کالای اساسی در زندگی امروز است و لازم است با فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها به‌عنوان ابزار ارتباطی با همه اقشار جامعه، استفاده صحیح از این نعمت را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به این‌که برق یک محصول استراتژیک است، گفت: همه‌ دستگاه‌ها باید خود را ملزم بدانند تا با پیوستی الزام‌آور در حوزه مدیریت مصرف برق تلاش کرده و خود الگوی مصرف بهینه باشند.https://ghabkhabar.ir/