رسالت بسیج سازندگی محرومیت زدایی از روستاها و حاشیه شهرها

رئیس بسیج سازندگی لرستان در دیدار اعضای مجمع جهادگران و کارگروه‌های تخصصی بسیج سازندگی با معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی را سازماندهی کردیم که در عرصه ‌های مختلف مشغول به خدمت رسانی به مناطق محروم هستند.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ احسان جهانبخش بیان کرد: رسالت  بسیج سازندگی محرومیت زدایی است که در سطح استان به‌ ویژه روستاها  و مناطق حاشیه شهر ها انجام می‌شود.

وی افزود: ۷۰۷ صندوق قرض‌الحسنه خانگی، مردمی و مستقل داریم که ۲۵ میلیاردتومان موجودی دارد و به ارائه تسهیلات اشتغال در سطح استان می پردازند.  

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۹ شغل ایجاد شده که از این تعداد ۳۴۴ نفر شغل مستقیم و ۴۵۸ نفر شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در راستای شغل‌های ایجاد شده ۲۲۹ تسهیلات اشتغال نیز واگذار شده گفت:  ارزش تسهیلات ارائه شده ۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان  بوده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان در رابطه با فعالیتمجمع جهادگران اظهار کرد: شورای جهادی شهرستان انتخاب شدند و مجمع جهادی استان تشکیل شد و در سطح کشور  نیز  مجمع جهادی جهادگران کشور نیز خردادماه برگزار شد و افرادی از کارگروههای لرستان  در سطح کشور منتخب شدند.

وی در رابطه با برخی اعزام گروههای جهادی از ابتدای سال تا کنون بیان کرد:رزمایش نوروزی با حضور ۵۰۰ گروه جهادی و در رزمایش جهادگران فاطمی نیز  اردیبهشت ماه در سطح استان ۶۳۳ گروه جهادی اعزام شد.

جهانبخش افزود: گروههای تخصصی در سطح استان کارگروههای ابلاغی هستند که امسال به صورت علمی ، منسجم و دقیق وارد عمل شدند و  این افراد متخصص هستند و می توانند منشا امید بخشی باشند.

وی با اشاره به اینکه ما برای انقلاب کار می کنیم گفت:  فعالیت‌های عمرانی ما در حاشیه شهر صرفا عمرانی نیست بلکه تاثیر فرهنگی نیز دارد.