راه اندازی زیرسامانه پایش اراضی لرستان بزودی

قاب خبر: معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان گفت: با وجود وضعیت بی نظیر پوشش گیاهی و علی رغم افزایش تعداد حریق ها در چند ماه گذشته مجموعه نیروهای حفاظتی و واکنش سریع عملکرد بسیار خوبی داشتند که امیدوارم با برنامه ریزی و تامین تجهیزات و بحث آموزش بهره برداران حوزه ها در سال آینده شاهد کاهش حریق ها باشیم.

به گزارش قاب خبر: بهروز دریکوند تصریح کرد: سایر وظایف یگان حفاظت شامل جلوگیری از قطع درختان، قاچاق چوب، تولید ذغال، ساخت و ساز های غیر مجاز و تخریب اراضی نیز با برنامه ریزی دقیق و نظارت بر عملکرد شهرستان ها خصوصا در مناطق بحرانی با قوت ادامه خواهد داشت.

دریکوند گفت: اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در امر حفاظت و امور اراضی و زیرساخت یگان حفاظت انجام شده و یا در دست اقدام هست ازجمله، ساخت و راه اندازی پایگاه اطفاء حریق استان، سامانه های متعدد حریق، پایش اراضی، گیاه پزشکی،معادن، تخصیص اراضی، حمل چوب، ساماندهی مراتع، مدیریت طرح های ماده ۳ و راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین به گونه ای که تمام خدمات حوزه اراضی ملی به صورت الکترونیکی انجام می شود و بنابر این هست که در آینده ای نزدیک استعلامات خودکار انجام شوند.

وی افزود: با راه اندازی زیرسامانه پایش اراضی، روزانه کل اراضی ملی و غیر ملی پایش می شوند و در صورت وجود هر گونه تخلف مراتب به صورت سیستمی به یگان حفاظت ارسال و اقدامات قانونی در مقابله با متخلفین احتمالی با هماهنگی دستگاه قضا صورت می گیرد.

فرمانده یگان حفاظت استان، نیز عملکرد حوزه یگان حفاظت استان را تشریح و نقاط قوت و ضعف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سرهنگ سعید امیری؛  لزوم اخذ مجوز و تامین نیروی حفاظتی برابر نُرم کشور را مهم برشمرد و تاکید داشت: در عرصه های جنگلی و پاسگاه های جنگل بانی حضور دائم و ۲۴ ساعته نیرو ها امری اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: پشتیبانی بیشتر و تامین زیرساخت های لازم از جمله خرید و تامین خودروهای مناسب جنگلبانی که امکان تردد در مناطق صعب‌العبور را داشته باشند، برای یگان حفاظت امری مهم و ضروری است.

قابل ذکر است: با حضور معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان، فرمانده یگان حفاظت و کارکنان یگان، رضا محمد نژاد به عنوان جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان معارفه شد.