دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ برای تداوم پیشرفت کشور / رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس در لرستان

قاب خبر: استاندار لرستان با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ایران است، افزود: در ایران با فرهنگ مقاومت در مقابل تجاوز و مقاومت در مقابل تحریم با تکیه بر توان داخلی در بخش‌های مختلف غیر نظامی و نظامی شاهد پیشرفت در کشور هستیم.

به گزارش قاب خبر:  فرهاد زیویار، با بیان اینکه مناسبت‌های مختلف مانند اربعین، عاشورا، هفته دفاع مقدس و اعیاد ما در تقویم، در زمره مولفه‌های اعتقادی، تاریخی، فرهنگی و ملی کشور به شمار می‌آیند، بیان کرد: این مولفه‌ها ما را با همبستگی در کنار هم قرار می‌دهند و ذخایری هستند که اگر از کشور کم شوند، شاید چیزی از کشور باقی نماند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ایران است که برای همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند، افزود: در ایران با فرهنگ مقاومت در مقابل تجاوز و مقاومت در مقابل تحریم با تکیه بر توان داخلی در بخش‌های مختلف غیر نظامی و نظامی شاهد پیشرفت در کشور هستیم.

زیویار با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر در مسیر استفاده از مفاهیم دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از رسالت های مهم ما تبیین این مفاهیم و ارزش‌هاست و تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است.

تدارک برنامه‌های مختلف برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: هر ساله در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود که تداعی‌گر روزهای حماسه و دفاع است.

وی بیان کرد: همایش سراسری «تکریم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز»، اجتماع ۴ هزار نفری جوانان نقش‌آفرینان گام دوم انقلاب، رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب، جشنواره‌های مختلف در سطح استان، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح استان، همایش‌های علمی و فرهنگی از جمله برنامه‌هایی هستند که با همکاری دستگاه‌های مختلف در طول هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شوند.

زیویار افزود: ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل و این فرهنگ باید در پیچیدگی و مشکلات امروز، برای نسل جدید بیان شود.