دغدغه های خوزستان را با زبان موسیقی به گوش مسئولان می‌رسانیم

قاب خبر: سرپرست گروه سرود همسرایان خوزستان گفت: با استفاده از زبان هنر و موسیقی صدای مردم شهیدپرور خوزستان و دغدغه‌های آنان را به گوش مسئولان می‌رسانیم.

به گزارش قاب خبر: شایان تنهانژاد، از راه‌یافتگان به بخش داوری دومین جشنواره موسیقی ایثار(نوای مهر) گفت: این گروه که اعضای آن دختران نوجوان و جوان هستند با دو اثر با عناوین “قصه عشق” در تکریم شهید و “حماسه وطن” در جشنواره نوای مهر حضور دارد.

وی‌، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های مورد توجه گروه همسرایان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان خط مقدم کشور در طول دوران دفاع مقدس بوده و همچنان آثار جنگ تحمیلی در آن ملموس است موضوع ایثار و شهادت و دفاع از میهن در آثار پررنگ‌تر دیده می‌شود و از سوی دیگر با استفاده از زبان هنر و موسیقی صدای مردم شهیدپرور خوزستان و دغدغه‌های آنان را به گوش مسئولان می‌رسانیم.

سرپرست گروه سرود همسرایان خوزستان اظهار کرد: بازخوانی سرودهای حماسی و فاخر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های فرهنگی ما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده که در مراسم‌ها اجرا و در رسانه‌های مختلف پخش شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره نوای مهر گفت: اولین دوره جشنواره در سال گذشته به نحو مطلوبی برگزار شد که امیدواریم امسال نیز شاهد جشنواره‌ای شایسته باشیم.

تنهانژاد افزود: گروه همسرایان در سال ۱۴۰۰ با حضور بانوان تشکیل شده و عناوین برگزیده استانی را در کارنامه خود دارد و امسال برای اولین بار در جشنواره نوای مهر حضور می‌یابد.

دومین جشنواره موسیقی ایثار (نوای مهر) به میزبانی استان لرستان، روز سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در خرم‌آباد آغاز می‌شود و پس از اجرا و داوری آثار در روز جمعه ۱۴ مهر ماه با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.