توقیف حدود ۶ هزار خودروی شوتی/ قوانین قاطع لازمه مبارزه با قاچاق است

جانشین پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه مقابله با پدیده خودروهای قاچاق بر «شوتی‌» به منزله دفاع از امنیت اقتصادی مردم است، گفت: ۵ هزار و ۸۸۵ دستگاه خودروی شوتی طی ۲ ماه نخست امسال توقیف در کشور شناسایی و توقیف شده است.

به گزارش قاب خبر از پلیس: سردار سهراب بهرامی با تاکید براینکه خودروهای شوتی امنیت و سلامت اقتصادی و ترافیکی کشور را دچار مخاطره کرده اند، افزود: قاچاقچیان علاوه بر اینکه با اقدام مجرمانه خود در انتقال بار قاچاق، مشکلات متعددی را در حوزه اقتصادی ایجاد می‌کنند، با عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، زندگی بسیاری از شهروندان را نیز به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد: رانندگان خودروهای شوتی به واسطه تخطی از قوانین و مقررات، تلفات جانی و مالی بسیاری را در سال های اخیر به بار آورده اند که همه این عوامل موجب برخورد قاطع پلیس با خودروهای شوتی شده است.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به سخنان فرماندهی کل انتظامی مبنی بر اینکه «در برابر تهدیدهایی مانند قاچاق، ناامنی جاده‌ای و اقدامات شبکه‌ای شوتی‌ها هیچ مماشاتی نمی‌شود»، گفت: جرایم و تخلفات خودروهای شوتی به هیچ وجه قابل توجیه نیست چرا که پدیده شوتی امروزه به معضلی در حوزه های اقتصادی و ترافیکی تبدیل شده است.

سردار بهرامی با اشاره به اینکه سال گذشته در اثر رفتارهای پرخطر شوتی‌ سواران ۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، گفت: این حوادث منجر به از دست رفتن نیروی کار به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور می‌شود. در دو ماه نخست امسال، ۵ هزار و ۸۸۵ دستگاه انواع خودروی شوتی در کشور توقیف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد و دستگیری رانندگان شوتی نیز در این مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید براینکه برای مبارزه اثرگذار با پدیده خودروهای شوتی نیازمند تدوین و ابلاغ قوانین قاطع و بازدارنده هستیم، گفت: قوانین مرتبط با جرایم مختلف از جمله خودروهای شوتی باید از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه تا پای جان برای حمایت و تامین امنیت اقتصادی مردم ایستاده‌ایم، افزود: از ابتدای تاسیس پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۲۲ نفر از نیروهای پلیس امنیت اقتصادی فراجا جان خود در راه مقابله با قاچاقچیان از دست داده‌ و به فیض شهادت رسیدند.