ترسیم راه برای توسعه زیرساخت های ارتباطی در دانشگاه علوم پزشکی

مدیر مخابرات منطقه لرستان به منظور بررسی ، توسعه و اجرای طرح های خصوصی فیبر نوری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی دیدار کرد.

به گزارش قاب خبر: مدیر مخابرات منطقه لرستان به اهمیت توسعه ارتباطات و نیز ارائه سرویس های ویژه اینترنت پرسرعت باند پهن مخابرات به موسسات ، سازمان ها و دانشگاهها اشاره کرد.

نبی الله شمسی فر اظهار کرد: برای حرکت به سمت شهر هوشمند نیاز به گستردگی شبکه فیبر نوری داریم که مخابرات منطقه لرستان در این خصوص اقدامات موثری انجام داده و انتظار می رود که سایر دستگاههای اجرایی نیز در این خصوص مخابرات را همراهی نمایند .

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ارائه خدمات الکترونیکی و بحث دولت الکترونیک، خوب عمل کرده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: به دلیل گستردگی و اثربخشی دانشگاه و اثر گذاری همه جانبه فضای مجازی، می توان دیتا ستاد دانشگاه، بیمارستان ها و شبکه های بهداشت را به فیبر نوری وصل کرد.

شمسی فر کفت: همچنین می توان استفاده از ارتباطات را به جد پیگیری نمود و این آمادگی وجود دارد که در کارگروه های تخصصی، بسترها و زیر ساخت های ارتباطی دانشگاه را با کمترین هزینه ممکن توسعه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: اجرای طرح های اختصاصی و مجهز کردن دانشگاهها به اینترنت باند پهن مخابرات ، ارائه راهکارهای نسخ الکترونیک و تقویت زیر ساخت های ارتباطی دانشگاه به منظور گستردگی و اثر بخشی ارائه خدمات الکترونیکی یکی از اولویت ها است.

بهرام دلفان افزود: در بحث الکترونیک کردن نسخ پزشکی و بحث دارو ، توسعه شبکه سلامت در استان ،اتصال مراکز و خانه های بهداشت به اینترنت و ارائه سرویس های ویژه به کلیه مرتبطین با دانشگاه علوم پزشکی اعم از پزشکان و کارکنان از دیگر موضوعات است.

وی ادامه داد: باید راه میانبری وجود داشته باشد تا در صورت کندی یا قطع ارتباط اینترنتی به هر دلیلی ، بتوان داده ها را بارگذاری کرد و مشکلی در بحث نسخ الکترونیکی پیش نیاید.

دلفان گفت: توسعه ارتباطات و خدمات الکترونیکی یکی از اولویت دانشگاه است و همه راهکارها و جوانب امر سنجیده می شود و ضمن بررسی موارد مطرح شده ، نقشه راهی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی دانشگاه ترسیم می شود.