تجهیز شبکه برق لرستان به کلیدهای اتوماتیک قطع و وصل/ نصب ۱۰۰ کلید ریکلوزر تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: شبکه برق استان به کلیدهای اتوماتیک قطع و وصل ( ریکلوزر) تجهیز می شود.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری تصریح کرد: در شرکت توزیع برق استان ۲۳۷ فیدر عمومی وجود دارد که تنها ۱۹ ریکلوزر (تجهیز قطع و وصل اتوماتیک ) بر روی آنها نصب شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که  شبکه توزیع بایستی دارای حداقل ۱۵۰ دستگاه از این کلیدها باشد.

امیری اظهار کرد: به منظور تامین کسری تجهیز مذکور در فاز اول در سال ۱۴۰۱، مناقصه خرید ۵۰ دستگاه از این کلیدها در دستور کار شرکت قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال حداقل ۱۰۰ دستگاه ریکلوزر در شبکه توزیع برق نصب شود.

وی گفت: مزایای مهم کلید ریکلوزر ، قابلیت فرمان قطع و وصل از راه دور ، شناسایی خطای شبکه و قطع برق و وصل اتوماتیک برق بعد از زمان کوتاه و کاهش تعداد خطاهای گذرای شبکه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان عنوان کرد: میانگین خاموشی هر مشترک در شبانه روز از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۹ رشد صعودی داشته به گونه ای که این شاخص در سال ۱۳۹۹ به میزان ۵.۳۴ دقیقه بود که با اقدامات خوب معاونت بهره برداری و مدیریت های توزیع برق تابعه درسال ۱۴۰۰ روند رشد صعودی متوقف و روند کاهشی آغاز شده است.

وی بیان کرد: این شاخص درسال ۱۴۰۰ به ۳.۵۶ دقیقه در شبانه روز کاهش یافته که نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۹ بمیزان ۳۳ درصد بهبود عملکرد را نشان می دهد و همچنان این عملکرد در مقایسه با سایر شرکت های توزیع برق عدد بالایی است.