تأمین اعتبار بیش از ۷ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: وضعیت پروژه های شاخص دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان به صورت ویژه پیگیری خواهند شد.

به گزارش قاب خبر: حسن منصوری در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان، با اشاره به تخصیص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول و تأمین اعتبار بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در استان، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در استان انجام شده بخش مهمی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان نهایی شده و یا با درصد بالا در دست تکمیل هستند.

وی ادامه داد: با این وجود چند پروژه ی شاخص با نیاز به اعتبارات بالا وجود دارند که نیاز است به صورت ویژه برای جذب اعتبار و تسریع در پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: کارخانه پارسیلون، راه آهن دورود به خرم آباد و سد معشوره از مهم ترین این پروژه های شاخص هستند که به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

منصوری در مورد وضعیت پارسیلون گفت: زیرساخت های این کارخانه بسیار مناسب بوده اما تجهیزات آن باید بروزرسانی شوند.

وی افزود: هفته ی آینده جلسه ای را با حضور تشکیلات متولی امر از جمله نهضت احیا، ستاد حمایت از واحدهای راکد در وزارت صمت و ستاد تسهیل کشور برگزار و تصمیم گیری خواهد شد.

معاون رئیس جمهوردر مورد وضعیت پروژه راه آهن اظهار کرد: پیگیری های لازم برای تأمین اعتبارات مصوب این پروژه از جمله تهاتر نفت انجام شده و روند فعالیت مجدد آن از سرگیری خواهد شد.

منصوری همچنین به پروژه ی سد معشوره اشاره کرد و گفت: مهم ترین مانع سد راه این پروژه کسب مجوز ماده ۲۳ است که طی تمامسی که با دبیر آن گرفتیم این مجوز نیز به زودی دریافت و روند جذب اعتبارات آن آغاز خواد شد.

وی در پایان بر اقدام جهادی مدیران و شعار مهم دولت سیزدهم تأکید و عنوان کرد: پروژه های با بیش ترین درصد پیشرفت باید در اولویت قرار گیرند تا اقدامات بهتر انجام شوند.