بی توجهی به جلو عامل  ۲۵درصد تصادفات فوتی در لرستان

رئیس پلیس راه لرستان گفت: توجه نکردن به جلو عامل ۲۵ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت در این استان است.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ محمد زارعی بیان کرد: سرعت، توانایی های راننده را تحت تاثیر قرار می دهد و خلاقیت و هنر رانندگی راننده را دچاراختلال می کند.

وی افزود: طبق آمار و ارقام به دست آمده از علت تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه نخست سال جاری، توجه نداشتن به جلو از درصد قابل توجهی برخوردار است و بر این اساس ۲۵ درصد تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه سال تاکنون به توجه نداشتن به جلو مربوط بوده و توصیه می شود رانندگان دقت عمل در این نکته مهم را در اولویت خود قرار دهند تا از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل مهم و مؤثر در تصادفات رانندگی منجر به فوت به نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می شود و بر اساس جدول آماری به دست آمده، ۲۹ درصد تصادفات فوتی محورهای مواصلاتی استان لرستان به دلیل نداشتن توانایی درکنترل وسیله نقلیه رخ می دهد.

سرهنگ زارعی گفت: تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از عوامل مهم تصادفات رانندگی درمحورهای مواصلاتی لرستان است، رانندگان وسایل نقلیه با تغییر مسیرهای ناگهانی نظم و انضباط ترافیک را مختل می کنند و جاده هامعابر مسکونی استان لرستان را آماده وقوع بدترین حوادث رانندگی و فوت عابران پیاده، سرنشینان و رانندگان دیگر وسایل نقلیه می کنند که ۶ درصد تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه نخست سال تا کنون به این علت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل تصادفات رانندگی فوتی می توان به حرکت در خلاف جهت اشاره کرد که سه درصد از علل تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص می دهد.