بیشترین حوادث کار در لرستان متعلق به ساختمان سازی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حوادث ناشی از کار در کارگاه ها و واحدهای کارگری استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد کاهش یافته و بیشترین حوادث، مربوط به حوزه ساختمان سازی بوده است.

به گزارش قاب خبر: سید فرهاد ناصری نیا تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف و مسوولیت های بازرسان کار، صیانت از نیرو و بررسی علمی و فنی حوادث ناشی از کار است.

وی اظهار کرد: در این راستا بازرسی های دوره ای و موردی، ارائه آموزش ها، راهنمایی و تذکر به کارگران و کارفرمایان انجام می شود همچنین یکی از بهترین اقدامات و روش‌های موجود برای ایمن سازی محل کار، به روز رسانی تجهیزات و آموزش های لازم است.

ناصری نیا گفت: سال گذشته بازرسان بیش از هشت هزار بازرسی دوره ای و موردی در خصوص مسائل مهم ایمنی و بهداشت کار، آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان های ناایمن در کارگاه ها را برای پیشگیری از حوادث انجام دادند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین کارشناسان این اداره کل سال ۱۴۰۲، پنج هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش های تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار را به کارگران و کارفرمایان در استان ارائه نمودند که این آموزش ها نسبت به سال های گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: مطابق ماده ۹۱ قانون کار، کارفرمایان موظف هستند برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهند و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی، بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در محیط کاری خود هستند.