بهره برداری از مرکز درمان ناباروری تا پایان سال

قاب خبر: با حضور معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران؛ آیین تکریم و معارفه مدیر کل بیمه سلامت لرستان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روند ساخت مرکز درمان ناباروری در حال انجام است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران در این آیین با اشاره به اقدامات در سطح جامعه،گفت: در گذشته نبود آب، برق، گاز و تلفن بخصوص در روستاها مردم با مشکلات متعددی روبرو بودند اما در حال حاضر این برکات نظام در همه جای کشور رونق پیدا کرده و اتفاقات خوبی هم صورت گرفته است.

حسین رنجبران ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات صورت گرفته باید به مردم اطلاع رسانی شوند که در سال جاری سازمان بیمه سلامت در عرض ۲۴ ساعت ۶ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده که در نوع خود یک اقدام بی نظیر است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: اجرای طرح مناطق حاشیه نشین در قالب طرح ۲۰۲۰ در سطح کشور به خوبی اجرا شد که در استان لرستان هم بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و سازمان بیمه سلامت هم بیش از ۹۰ درصد هزینه آنها را تقبل خواهد کرد.

رنجبران ادامه داد: ارائه خدمات به زوجین نابارور از دیگر اقدامات خوب سازمان بیمه سلامت است که در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه خدمات آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته که مادران باردار تا دوسال و فرزندان آن تا پایان ۳۵ سالگی خدمات آنان به صورت رایگان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اضافه کرد: مهمترین طرح در حال حاضر کشور حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج است که این طرح تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و ۵ هزار میلیارد تومان برای هزینه بیماران در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن ۲ هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات بدون بهره به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: اجرای طرح دارویاری که سازمان بیمه سلامت این طرح را به خوبی و به موقع در سراسر کشور اجرا کرد در حال حاضر هزینه دارو ها ماه به ماه مابه التفاوت ارز ترجیحی و سهم سازمان پرداخت شده و پرداخت در این زمینه به روز می باشد که اجرای این طرح یک حرکت بسیار بزرگ توسط سازمان بیمه سلامت بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک در سطح کشور اظهار کرد: طرح نسخه الکترونیک موضوع مهمی بود که با همکاری بیمه های پایه گر استقرار ۹۹درصدی در سطح کشور صورت گرفته است.

رنجبران با اشاره به بروز بودن پرداخت مطالبات سازمان بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ۴۲ هزار موسسه طرف قرارداد با تحت پوشش قرار گرفتن ۴۴ میلیون نفر که یک میلیون و دویست و دوازده هزار نفر هم درسطح استان لرستان می باشد که در قالب ۵۲ درصد بیمه شده در سطح کشور پرداخت مطالبات آنها به روز انجام می شود.

حمید کشکولی، معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری لرستان در این آیین ضمن تقدیر از زحمات خانم فتحی بیرانوند مدیرکل سابق در امر و ارائه خدمات بیمه‌ای از دکتر محسن اسدبیگی بعنوان یک مدیر متعهد و متدین یاد کرد و بابت این انتصاب شایسته را در ادامه روند خدمات بیمه سلامت تقدیر کرد.

معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم با اشاره به کارنامه ۴۲ ساله نظام جمهوری اسلامی و اقدامات شایسته و بی نظیری که صورت گرفته، اظهار کرد: مهمترین اقدام نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمات درمانی در سطح جامعه است که در حال حاضر ۶۳۹ خانه بهداشت در سطح استان وجود دارد که نشان دهنده ارائه خدمات درمانی و توجه دولت به این مسئله است.

علی فرهادی ادامه داد: برای ارائه خدمات در دورترین نقاط هم امکانات و تجهیزات مهیا شده و در حال حاضر ۹۳۳ مرکز بهداشتی و درمانی و خدمات بهداشتی در سطوح مختلف به مردم ارائه خدمت می کنند که این خدمات ارائه شده در نظام جمهوری اسلامی بی‌نظیر است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ پروژه بهداشتی درمانی در سال جاری در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید و ۷۲ پروژه جدید نیز هفته گذشته در وزارت بهداشت مصوب و به زودی اجرا خواهد شد.

وی یادآورشد: ساخت مرکز ناباروری در حال انجام است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرهادی بیان کرد: ارائه خدمات به مراکز بهداشتی با کمک بیمه سلامت در حال انجام است و در حوزه پرداخت خوشبختانه پرداختهای بیمه سلامت به روز می باشد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد‌.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان لرستان در این آیین ضمن تقدیر از زحمات شاهدخت فتحی بیرانوند مدیرکل سابق افزود: اعتقاد به همکاری و هماهنگی بین بخشی سرلوحه کار ماست و به تنهایی خدمات رسانی به مردم در سطح کشور امکان پذیر نیست و در این زمینه همکاری لازم باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: موفقیت های خوبی در حوزه سلامت صورت گرفته که مدیون هماهنگی بین بخشی با دیگر ادارات بوده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اقدامات خوب بیمه در حوزه سلامت در دوران کرونا افزود: در بحث کرونا طبق ارزیابی معاونت بهداشت و درمان استان لرستان کمترین مرگ و میر را در کشور به خود اختصاص داده و در این زمینه هم هماهنگی بین بخشی مسئولین در سطح استان علت این موفقیت بزرگ بوده است که امیدواریم با همکاری همه در ادامه خدمات رسانی به مردم گام های مهمتری برداشته شود.

وی افزود: بیمه، سایبان سلامت است و همه طرح ها اجرا شده بیمه سلامت آنها را حمایت خواهد کرد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که بیمار به جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد در این راستا تلاش خواهیم کرد.

اسدبیگی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل خوش فکری و درایت همکاران سازمان بیمه سلامت به سمت سازمان الکترونیک و هوشمند در حرکت است و ارائه خدمات بهتر به مردم هدف ماست و خدمت به مردم هم کمتر از عبادت نیست.

در پایان این مراسم از زحمات شاهدخت فتحی بیرانوند به عنوان مدیرکل سابق تقدیر و دکتر محسن اسدبیگی به عنوان سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان لرستان معرفی شد.