بهره برداری از فاز دوم نیروگاه گازی در دورود/تولید ۵۶ هزار مگاوات ساعت برق

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: فاز دوم نیروگاه گازی شرکت نور افزای افلاکیان در شهرستان دورود با ظرفیت ۳.۸۶ مگاوات به بهره برداری رسید.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری گفت: با توجه به کمبود انرژی تولید برق، وزارت نیرو برنامه های های حمایتی خیلی خوبی برای جذب سرمایه گذار در راستای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده  پیش بینی کرده است.

امیری افزود: در این زمینه شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان به نمایندگی از شرکت توانیر از سرمایه گذارانی که در این مسیر قرار دارند حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز هم یک نیروگاه تولید پراکنده در شهرک صنعتی شهرستان دورود که فاز اول آن با ظرفیت ۳.۸۶ مگاوات بهره برداری شده بود، فاز دوم آن هم با ظرفیت ۳.۸۶ مگاوات راه اندازی شد که مجموعا این نیروگاه تولید پراکنده ظرفیت آن به ۷.۷۲ مگاوات خواهد رسید و مصرف گاز آن دو هزار متر مکعب بر ساعت می باشد و این نیروگاه در زمینی به مساحت  ۲۵۰۰ مترمربع افتتاح شد.

وی افزود:  این نیروگاه در طول سال ۵۶ هزار مگا وات ساعت تولید برق خواهد داشت. 

امیری یادآور شد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث  شده است و تمام هزینه های آن توسط شرکت نورافزای افلاکیان تامین شده است.

وی افزود: با افتتاح این نیروگاه تعداد نیروگاههای گازی در سطح استان  به ۷ نیروگاه  با ظرفیت ۵۲.۲ مگاوات رسیده  که برای سال جاری بهره برداری از چهار نیروگاه گازی دیگر با ظرفیت ۲۱ مگاوات در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در زمان اوج مصرف بار نیروگاه‌های گازی بتواند به شرکت توزیع برق کمک کنند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان  اضافه کرد: با اضافه کردن نیروگاه سیکل ترکیبی از اواخر تابستان سال گذشته یکی از اقدامات مهم صنعت برق بود که در تابستان امسال به بخش خانگی و تجاری خاموشی وارد نشده و حتی در بخش صنعت هم دچار وقفه نشده‌ایم.

  امیری ادامه داد: در کنار احداث نیروگاه گازی، تعمیرات نیروگاههای حرارتی هم به خوبی صورت گرفته و سریعاً وارد مدار شده اند و شرکت توانیر به صورت جهادی در این زمینه اقدام کرده که تا به امروز هیچ گونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری نداشتیم و در بخش صنعت هم یک روز در هفته با همکاری صنایع صورت می گیرد.

 وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی همکاری خوبی با شرکت توزیع صورت می گیرد و پنج ساعت در روز یعنی از ساعت ۱۱ الی ۱۸  حدود ۲۵ تا ۳۵ مگاوات صرفه جویی در این بخش  صورت می‌گیرد و در بخش اداری هم روزانه ۹ مگاوات صرفه جویی داریم.

 وی تاکید کرد: از استاندار لرستان  که در راستای اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در سطح استان همدلی و  وحدت رویه بسیار خوبی ایجاد نموده تقدیر و تشکر می‌کنیم که انشاالله بدون هیچ مشکلی پیک تابستان امسال را پشت سر خواهیم گذاشت.

استاندار لرستان اظهار کرد: یکی از صنایع مهم و اساسی در کشور صنعت برق است که در تولید انرژی در صنعت برق در استان لرستان  هم قدم های خوبی در بخش های دولتی و خصوصی برداشته شده است.

فرهاد زیویار با اشاره به نیروگاه های بزرگ سیکل ترکیبی ادامه داد: در استان لرستان بزرگترین نیروگاه های سیکل ترکیبی در حال ساخت است که یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی به پشتوانه و اعتبارات حجیم و دولتی در حال انجام می باشد که خوشبختانه روند خوبی را هم در پیش دارد.

 وی اضافه کرد: استان لرستان در تامین انرژی برق در شرایط خوبی قرار دارد و در آینده هم می تواند ظرفیت های خوبی را ارائه دهد.

زیویار افزود: نیروگاه گازی نورافزای افلاکیان به همت بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده و در این مسیر باید آنها را حمایت کنیم.

 وی عنوان کرد: این نیروگاه با ظرفیت ۷.۷۸ مگاوات و با اعتبار نقدی ۳۰ میلیارد تومان و نزدیک به ۲ میلیون یورو هم هزینه ارزی امروز بهره‌برداری رسیده و توانسته ۱۸ نفر اشتغال زایی داشته باشد که این ظرفیت تا دو برابر امکان افزایش وجود دارد.